Alla inlägg under april 2008

Av Ida Hedberg - 30 april 2008 13:00

Valborgsmässoafton, farmors namnsdag !


Har varit nere på stan med Jenka. Fick med mig shorts och klänning hem. Var även och handlade kött inför kvällen. Tror det kommer bli nice kväll, god mat och dryck samt ett trevligt sällskap :) Vädret är ju kanon också!

Av Ida Hedberg - 28 april 2008 10:56

Ny vecka. Helgen har varit bra. Åkte till Stöde på fredag em efter att Per slutat jobba. Köpte med mig en kycklingsallad som jag avnjöt i solen medan han bytte till sommardäckpå bilen, rättvist! ;)


På kvällen åkte vi till stan, vi var jättesugen på pizza men de flesta pizzabud med utkörning verkade stänga 22 och klockan var närmare 23. Så vi åkte till Kebab City och köpte med oss hem, inte fy skam det heller =)


Lördagsmorgonen har jag redan skrivit lite om, men jag var iallafall inte så dum så jag gick iväg och väckte Per. Utan jag gick till Ica och köpte frukost, gjorde goda mackor och väckte älskling med fika på säng vid 11, mysigt.


Dopet började klockan 13. Jossan sjöng "Det vackraste" och vem började tårarna rinna på då, joo på mig såklart. Pinsamt ingen annan verkade blir så berörd, men jag rår inte för det. Efter dopet åkte vi hem till brorsans svärföräldrar, blev där i 3-4 timmar. Fikade, pratade, spelade biljard, eller inte jag. Men pappa och Tomas tävlade..sedan åkte Per och jag till stan igen. Åkte till Stöde på kvällen. Började jobba 7 igår morse.


Möttes av ett ljus och ett foto på en av byggets fränaste tanter, som nu har lämnat jordelivet. Jobbade 7-17 på en avdelning. Vid 16 ringde de från andra avdelningen och frågade om jag kunde tänka mig att gå över dit klockan 17 och jobba till 21:30. Sagt och gjort.


Det var min helg det!

Dop

Av Ida Hedberg - 26 april 2008 09:35

Idag är det Dop som står på schemat. Det börjar inte förrän klockan 13. Men jag vaknade före vid halv nio och gick då ner och duschade. Per ligger kvar och sover han. Så skönt att han får sova ut ibland också. Tror att jag ska gå upp till honom igen, och hoppa lite på honom så han vaknar ;)


Ha en bra dag gottfolk :D

Av Ida Hedberg - 24 april 2008 18:41

Klev upp vid åtta, hade nämligen tvättstuga idag. Gick ner på stan vid tolv och hämtade först ut glasögonen. Mötte sedan upp Carro, vi gick och åt på Baguetterian (stavning?) Fick med mig hem skor, leggings och klänning =)


Snart ska jag och Emma ut och gå och snacka skit i det fina vädret!

Av Ida Hedberg - 23 april 2008 21:01

Slog upp mina två blå imorse och kände mig nere. Men tänkte att nu ska jag inte deppa, ska försöka ta tillvara på den här dagen.


Gick till Emma i det härliga solskenet vid 12 tiden. Kom precis hem nu vid 21. Vi har umgåts hela dagen. Pratat mycket om allt mellan himmel och jord. Suttit på balkongen och bara myst. Victoria tittade förbi en sväng också. Vi gjorde en god kycklingsallad och åt glass, Gottit :) Sedan började vi se på

I am Legend. Sedan pratade vi ännu mer, och tog slutligen en promenad. Jag gick hem med en leende på läpparna. Den här dagen blev över mina förväntingar,än när jag vaknade imorse. En underbar dag.

Tack Emma!

Av Ida Hedberg - 23 april 2008 09:53

Vad ska man hitta på? Är så sjukt tråkigt att sitta hela dan, ensam. Tror jag ska ringa nån och höra om vi ska ut o gå eller så.


Igår var det 22/4... nya tag :)

Av Ida Hedberg - 21 april 2008 12:43

Lördags kvällen i bilder :)


                  




                                    





      



Av Ida Hedberg - 19 april 2008 18:05

Underbar dag hemma igår. Mor och dotter dag. Framåt kvällen fixade vi i ordning räktoast, och potatisgratäng och fläskfilé. Hjärtat kom och käkade också. Hade premiär att äta ute på altanen igår. Var såå underbart att äta där igen. Men nu är våren på g :)


Vi åkte ner till staden igår kväll. Blev väl inget speciellt, lite tv tittande.

Idag klev vi upp före sex. Drack lite kaffe i hopp om att bli pigga. Sedan var det dags att åka i väg och sätta upp alla affischer. Satt upp inne i centrum, Timrå, Njurunda, Bergsåker, Granlo, Granlohom, Norrmlam, Haga, Bosvejdan mm mm jag har nog sett allt av stan idag ;P Hade en lista på alla ställen, var lite krångligt att hitta en del,  tog sin lilla tid kan man säga. Kom ganska nyss hem. Men blir nog lättare med tiden, det här var ju första gången. Nästa gång hittar vi förhoppningsvis på en gång :) Det tog nästan 10 timmar. Fast vi tog lite pauser också. Frukost på Donken och pizza till middag. Så har kanske inte gått någon nöd på oss :) Måste nog säga att dagens höjdpunkt för min del måste ha varit när det var dags att affishera vid entrén vid sjukhuset, så klart passade jag på att gå in dit och låna toan. Ni som känner mig vet ju hur otroligt fascinerad jag är över sjukhuset, hehe.


Snart kommer mina älsklingar Moa, Emma och Linn hit. Jenni är i fjällen hon :/ Vi ska drinka och umgås, kommer bli nice. Det som är mindre nice är kanske att jag börjar jobba klockan 7 imorgon.


Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards