Alla inlägg under augusti 2008

Av Ida Hedberg - 31 augusti 2008 15:14

Jag verkligen hatar att städa, men när det väl är klart blir man ju oftast nöjd, samt att eftersom jag trivs så mycket bättre om jag har det städat omkring mig, så mår jag ju bättre!

Hela förra veckan städade jag ur lägenheten, packade, kastade, städade...Nu när jag kommit hem med alla saker hit tänkte jag att det är lika bra att sortera det jag verkligen behöver/vill ha..

Sagt och gjort, känns som ett evighetsprojekt. Men hittills har jag lyckats få tre kassar med sånt som ska kastas och en stor hög med kläder, synd bara att det inte syns nån skillnad. Känns även som om jag aldrig kommer bli klar. Men kommer ju att bo här några veckor framöver, så jag hinner nog.


Näe, nu till något mycket roligare. Igår åkte jag, mamma och pappa till broder äldst. Dom har gjort så fint där hemma, renoverat och grejat. Å pojkarna har blivit så stora :)




Av Ida Hedberg - 28 augusti 2008 15:51

Det var sista natten vi sov här i natt

Sista gången jag vaknade här

sista gången jag gick ner på stan härifrån

Och det här är sista blogginlägget härifrån, Nygatan!

Av Ida Hedberg - 26 augusti 2008 20:07

Bra? Jag vet faktiskt inte. Vet inte vad det är med mig faktiskt. Ena stunden är det jättebra, på himla bra humör och det mesta är bra och jag är nöjd. Medan nästa stund vill jag bara skrika, känner mig less och vill bara gråta...jobbigt.


Annars då? Umgåts med systerYster en sväng ikväll, jag fick bla den stora äran att ta bort skiten ur Emmas kattlåda, eller rättare sagt Emmas katters kattlåda, tyckte jag var jättesnällt ;)


Ikväll är det åter en visning i lägenheten, är i Stöde nu då. Åker till stan sen. Imorgon är det ingen skola, då ska jag bl.a roa mig med att städa lägenheten, skoj..



Fyy vad jag låter negativ. Men snart blir allt bra :)



Av Ida Hedberg - 25 augusti 2008 14:47

Känns virrigt, allt. Känns rörigt när jag bor i några lådor och inte har nån som helst struktur. Nu är det mesta urflyttat ut lägenheten. Vilken tid allt tar, tyckte jag slet ihjäl mig i fredags med att packa och packa..men jag såg inget resultat alls, kul...


I fredags kväll träffade jag alla brudar, var jättetrevligt :) Sedan hände inte så mycket mer i helgen förutom jobb. Var riktigt kul igår faktiskt, ojojoj, vad vi skrattade igår kväll, ibland kan allt bli kul!


Har ganska nyss beställt hem böcker till de kommande kurserna, dyyyrt! Men sånt är livet.


Snart är lönen här, jag vill shoppa :)

Av Ida Hedberg - 20 augusti 2008 14:39

Igår kväll var det som sagt kontraktskrivande på nya lägenheten samt var vi till Emma och Johannes och umgicks med dom, och med Linn och Tomas, trevlans och mycket gott fika såklart :)


Nu är alltså andra dagen avklarad. Känns ovant att kliva upp tidigt, vilket det inte är, eftersom jag jobbat hela sommaren och och då ofta börjat sju. Nu börjar jag tidigast halv nio, men ändå...det är ju så mycket jobbigare att kliva upp när det är kallt och regnit ute också...


Bilderna nedan är en sumering av förra helgen.



 Fredan: Carro firades, fyllde 20 nu i sommar.



Lördan: Kräftskiva/inflyttningsfest hos Borg. Per och Nicklas = matvrak ;P


Lördan: En mycket vacker bild på deras fina flickvänner (+ nån som jag ej

vet vad han heter, Borg står bakom han)




Ikväll antar jag att vi fortsätter packa saker, men först ska jag nog passa på att sova lite nu på soffan innan Per kommer hem, då är det dags att fixa maten, har lagt kycklingen i marinad nyss, kommer blir gottit! Imorgon börjar jag inte förrän vid 13 tiden.



Lääängtar sååå mycket tills vi får nycklarna till nya lägenheten. Jag längtar så mycket och har höga förväntningar hur det kommer bli, vilket säkert kommer göra mig besviken...

Av Ida Hedberg - 19 augusti 2008 13:11

Jag stör mig väldigt mycket, och väldigt ofta på folk. Vet egentligen inte varför, något jag borde tänka över och ändra. Nu när jag skulle börja skriva i bloggen så tog det emot, känns bara jobbigt att skriva i bloggen. Är inte alltid jag tycker så, men numer har det blivit allt oftare. När jag tänkte efter då så stör jag mig på folk som uppdaterar sällan, precis som jag gör. Men det tänkte jag inte på...skärpning nu Ida!


Första 'skoldagen' avklarad, var nog inte där mer än 40 minuter. Tog sedan bussen ner på stan igen och gick på CSN, så nu är väl det mesta ordnat. Fick sällskap av en som jag kommer läsa med, bra att ha bytt några ord med nån iallafall, aldrig kul att inte känna någon.


Nu ska jag fortsätta och packa saker. Ikväll står kontraktskrivande på schemat, ska även till Emma&Johannes.



Av Ida Hedberg - 15 augusti 2008 14:08

Så börjar det att bli helg, härligt! Slutade jobba klockan 13, ska snart ta bussen in till stan. Måste kika på väska och ett par skor. Sedan ikväll är det partaj som gäller, roligt :)




Ska bli intresseant att veta hur han tänker

Av Ida Hedberg - 14 augusti 2008 11:06

Det känns egentligen skrämmande att skriva blogg, jag har ju ingen aning om vem som läser. Så är det för alla, så är spelets regler. Men ändå, känns som om jag alltid tänker efter hur jag ska formulera mig. Och tänker efter ett extra gång, vad jag kan skriva och inte..


Något som jag längtar enormt mycket till, är att börja göra i ordning i vårat gemensamma boende, ska bli grymt roligt. Jag vill börja ordna nu. Men det är bara att vänta. Innan det är dags för det ska jag först börja plugga, samt flytta ur den andra lägenheten.


Som vanligt fokuserar jag på allt det negativa, är ju inte speciellt ovanligt för att vara mig, lägger ner såå mycket energi på det. Tänk om man ändå kunde få lite positivt tänk..



Ovido - Quiz & Flashcards