Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida Hedberg - 26 oktober 2012 12:50

Denna tråkiga höstdag ägnar jag åt olika metoder och förhållningssätt inom demensvården, väldigt lärorikt och något jag kommer att använda mig mer av.

Idag ramlade en bra lön in på kontot och jag fick nyss mail med ett bra betyg i utbildningens första avslutande kurs, trevlig fredag!

Av Ida Hedberg - 19 oktober 2012 19:53

En vecka går otroligt fort, redan fredag, knappt jag hänger med i svängarna. Under denna vecka har de tre första dagarna spenderats i Kramfors där det varit etikseminarium, nutritionstenta och givande föreläsning om bemötande. Kollade mailen för en stund sedan där dietisten gratulerade till ett godkänt resultat på tentan, så det känns som en bra start på helgen.

Efter jobbet kom Emma och Novalie och åt med oss, jättemysigt. På tisdag ska vi dejta igen. Känns kul att börja hinna med andra saker igen!

Sambon bakar för fullt inför födelsedagsfirandet, jag är bara med på ett litet hörn. Så i helgen ska hjärtat firas men 8 timmars jobb ska det också bli.

Avslutar med en bild på mitt fina gudbarn som jag tog i somras.

Av Ida Hedberg - 13 oktober 2012 20:56

Hemma efter en hel dag i Birsta, promenad med Per, Carina och hundarna samt mat och fika borta. Med hem från Birsta blev det en hel del, vilket också var tänkt: skor gånger flera, parkas mm.

Nu en breezer i soffan med hjärtat och Wilda ligger på golvet nedanför. Alla är samlade, det har varit en bra dag och det är sovmorgon imorgon. Det är dumt att klaga!

Av Ida Hedberg - 5 oktober 2012 18:26

I skrivande stund ligger jag i soffan med en filt och tända ljus. Att jag har instuderingsfrågor i knät gör mig inget: Det är fredagkväll, vi har intagit en god middag, 5 veckors praktik är över och Wilda är mycket mycket piggare efter 2 veterinärbesök i veckan. Underbart!

Ovido - Quiz & Flashcards