Alla inlägg under december 2009

Av Ida Hedberg - 29 december 2009 10:49

Hade visst skrivit fel i förra inlägget, om att det snart skulle bli 2009,  jag är nog lite tankspridd.


Idag tog jag sovmorgon till halv elva, mycket skönt. Även om jag ca en gång i timmen från kl 6 klev upp för att lägga in ved i vedspisen, men jag somnade snabbt om igen.


Nu ska jag sätta igång med lite städning, för att sedan bege mig till mamma och pappa och ordna Spotify till dom. Sedan beger jag mig troligtvis till staden.


Ha en bra dag allesammans!

Av Ida Hedberg - 28 december 2009 19:59

Idag har jag jobbat och ikväll blir det mys i soffan, har nyss tänt ljus och värmt på glögg. Imorgon ska jag åka in till stan för att inhandla ny telefon samt allt som ska handlas inför nyårsmiddan.


2009 går mot sitt slut. Vad har hänt detta år?
- Blivit klar med utbildningen
- Flyttat tillbaka till Stöde

Har även
- Umgåtts med trevliga människor som jag har omkring mig
- Haft det allmänt bra :)


Jag hopppas på ett bra 2010

Av Ida Hedberg - 26 december 2009 22:40

Julen är över. Denna jul har varit annorlunda, på vilka sätt är inget jag vill nämna här. Men hur som helst var det en bra julafton, som jag  hann fira med både mina föräldrar och bror, Per,hans föräldrar, syster och farmor.


Fick många fina julklappar, vilket måste innebära att jag varit väldigt snäll i år =)


Juldagen bestod av jobb och middag hos Pers föräldrar, Per, svägerska och pojkvän.


Annandagen (idag) har syster varit här, blev glögg, knäck och mys, mycket trevligt. Per och jag åt julbord idag hos mina föräldrar, tredje och sista gången med julbord i år. Ikväll har Anno varit här, vin och annat blev det, mycket trevligt.


God fortsättning 

Av Ida Hedberg - 24 december 2009 02:21

I natt jobbar jag, vilket innebär att jag nu befinner mig på jobbet. Hittills har klockan gått ganska fort tycker jag, så jag hoppas att halvan som är kvar också gör det. Önska kan man ju alltid ;)Även fast det går bra att jobba, vill jag gärna hem till min älskling och krypa ner.


God Jul

 

 

  

Av Ida Hedberg - 21 december 2009 13:01

Förut kände jag mig på mycket dåligt humör, då jag "hatar" sura människor och jag har stött på några sånna idag, dessa gör mig på sååå dåligt humör!
Nog om dessa..


Någon som aldrig kan göra mig på dåligt humör är min underbart snälla granne, henne vill jag alltid ha som granne, hon är helt oslagbar. Några exempel på varför hon är så snäll: Häromdagen ringde hon när jag jobbade och sa att när jag slutade skulle jag komma dit och få nybakade segkakor, underbart goda =) Alldeles nyss kom hon hit med ett paket där det stod "Grattis till Examen från moster". Hon sa att jag måste öppna det nu, för det var ingen julklapp, den kommer senare. Hon är så himla snäll.
Häromdagen ringde hon bara för att höra hur det var, hon är helt enkelt världens bästa granne.




Tack snälla du än en gång, nu blev jag på så bra humör för du är så himla Glad och snäll. Du har gjort min dag!

Av Ida Hedberg - 18 december 2009 09:32

Ingen överraskning för någon, men ändå, jäklar vad kallt det är ute! Hade tänkt fortsätta elda i natt, men det gick inte så bra med tanke på att jag somnade. När jag vaknade före sju imorse var det nästan -27 ute.

Ligger under täcket i soffan nu, tända ljus, nyhetsmorgon och en kopp te. Har gruvat mig varje gång jag måste kliva upp, bort från värmen under täcket för att lägga i mer ved. Men snart ska jag snart trotsa kylan för att gå ut och hämta in mer ved, sedan ska jag göra ett ryck och dammsuga och plocka ihop här. 12.30 börjar jag jobba, jobbar bara 4 timmar idag. Så ikväll ska jag och Per göra i ordning våran julskinka.

Har bara slagit in tre julklappar hittills, så är väl dags att sätta sig och slå in resten också, skoj :)


Känner mig på lite bättre humör idag, trots att jag fortfarande har ont i rygg och nacke...

Av Ida Hedberg - 17 december 2009 19:00

Det är egentligen helt otroligt vad livet kan vara upp och ner...även ganska otroligt att folk lever i olika världar, dvs. har helt olika verklighetsuppfattningar.



Jag tror jag ska börja med det som jag gjorde för något halvår sedan för att se att jag har ett innehållsrikt liv trots allt, skriva upp saker som jag gjort som är positivt eller något som jag är tacksam över.

Det finns ganska många saker som tynger mig, men jag ska sluta "ta på mig" hur andra lever.


Jag ska enbart vara mig själv och jag ska försöka bli mer och mer tacksam för vad jag har, vilket inte alltid är så lätt.



Jag har sjukt ont i vissa delar av kroppen, bland annat ryggen och nacken, inte kul.


Roligt inlägg det blev, sorry!





Av Ida Hedberg - 12 december 2009 11:39

Igår kväll var vi som sagt på Julbord på Stadshuset, trots att jag körde och därmed endast intog julmust hade jag jättekul igår. OCh julmust är trots allt det godaste att dricka till julmat tycker jag :) Bra underhållning, god mat och trevligt sällskap gjorde det till en toppenkväll.


Idag ska jag koka lite mer knäck hade jag tänkt, bjöd förut ner pappa och mamma på glögg :)

Ikväll ska jag och Per laga god mat och äta och senare beger jag mig nog till Moa.
Imorgon väntas jobb.

Ovido - Quiz & Flashcards