Alla inlägg under september 2011

Av Ida Hedberg - 28 september 2011 11:53

Igår efter föreläsningen i Kramfors spenaderade jag tiden på Birsta City innan Per slutade jobbet, inte mig emot. Jag strosade runt i hopp om att finna lite nya kläder, vilket bara gick sådär.
Dessa plagg blev det i all fall + några fler som jag inte hittade bilder på.

     


Jag har i skrivande stund bokat in 30 minuter massage om ca en och en halv vecka, tack Jenni för tipset!

Av Ida Hedberg - 26 september 2011 20:22

Dag 1 på skolan är till ända, har varit en lärorik dag. När vi kom till Sundsvall (nästan) hoppade jag av i Birsta för att hämta ut mina linser som jag fått sms-avi på idag. Jag passade även på när jag var hos Specsavers att få mitt synintyg utskrivet, så nu har jag beställt hem ett par nya glasögon från lensway.se, billig ( och bra?) det återstår att se! Hann även på dessa få minuter på Birsta City springa in på Vero moda där jag köpte ett plagg :)

Lensway har snabbleverans, så om 2-3 dagar bör jag ha dessa i brevlådan:
 



Nu är det dags att läsa på inför morgondagen, då väntas bl.a en föreläsning på förmiddan.
Jag har gått och blivit förkyld, så energin är inte på topp för tillfället.

Men som sagt dags att läsa igenom fallbeskrivningarna.

Av Ida Hedberg - 21 september 2011 18:19

Idag har jag och Emelie varit i skogen för att leta kantareller. Vi hittade så många att vi inte kunde ta med oss alla hem ;)


 


Detta inlägg skriver jag från min nya dator som Per hade med sig hem igår, överraskning! Han tyckte nog att det var det enda rätta eftersom jag aldrig kom till skott nån gång :) Så nu är jag en aning fattigare, men en fungerande dator rikare.

Av Ida Hedberg - 18 september 2011 20:25

Vilken bra helg det har varit! Vi har tillbringat dagarna ute i det underbara vädret.
Härliga promenader har det blivit, både igår och idag.


Jag har bl.a. klippt ner allt (det mesta) i rabatterna och tvättat och städat bilen. Efter det soliga vädret har jag ny energi till kommande vecka som innebär plugg och jobb.


Det färdiga resultatet av vedboden:
 

Igår gjorde jag i ordning en "höstgrupp":

  


Pappa hjälpte oss att kapa ner en död rönn

 


Har plockat i de sista blommorna

 


Kvällarna numera innebär massa tända ljus och mys i soffan  

Av Ida Hedberg - 11 september 2011 12:50

Utbildningen är igång, så jag har tillbringat måndag till fredag i Kramfors. Utbildningen känns rätt och kurskamraterna är kanon!

I fredagskväll  var jag och mamma på 1årskalas, mysigt värre. Tänk att Novalie redan är ett år <3  
Sedan bjöd jag och Per mamma och pappa på räkor mm. Igår kväll var jag, Per, Carina och Peter på jättegod middag och Pers föräldrar. Har med andra ord haft en bra helg med nära och kära.

Annars i helgen har gården fått sig en omgång, rensat i rabatter, städat undan utemöbler, målat på vedboden mm.

Lite mer än en vecka har gått sedan min lilla älskling fick somna in. Jag har väl nu lyckats förstå det hela, men det känns  tomt och ledsamt.
Jag kände mig i slutet av förra veckan nästan redo att hoppa av utbildningen, eller i allafall inte åka upp dit denna vecka eftersom lillen var så sjuk. Så sjuk att jag inte vågade sova/inte kunde sova. Jag kände att jag kunde inte lämna honom sådär och åka iväg. Men eftersom han blev sämre och sämre trots medicinering ansåg jag att det bara fanns ett alternativ. Det var såklart en jobbig fredag med hårda beslut, men efteråt kändes en lättnad över att han slapp lida.
Men 1 år och 8 månader, är alldeles alldeles för tidigt.
Mattes älskling.

Lördagen (och söndagen) spenderade jag på jobbet, vilket jag tyckte kändes bra. Detta så jag hade tankarna på annat och slapp vara hemma där allt var så definitivt.
När jag vid ett tillfälle gick ut på parkeringen på jobbet under lördagen hängde en påse på min bil, i den låg ett present med texten Till den bästa av vänner och i presenten gömde sig en godispåse med en av mina favoriter sorter.
Tack underbara snälla Moa för omtanken.

Flera andra har också hört av sig, det värmer.

Nu känns det verkligen att det är höst, har idag börjat elda i vedspisen.


 

Av Ida Hedberg - 2 september 2011 17:18

Det fanns inga andra alternativ än det värsta. Min älskade lilla kisse har idag fått somna in för evigt <3

Av Ida Hedberg - 1 september 2011 18:50

Mina lediga dagar denna vecka innehåller mest målning av vedboden, men även lite städning, inget roligt med andra ord.


Håller tummar och tår att min lilla älskling ska piggna på sig snart.

  Mys i soffan på em.
Om du lilla varelse kunde förstå hur betydelsefull du är.

 

Imorgon kväll väntas jobb, likaså hela helgen, sammanlagt ca 29 timmar. För att sedan tidigt på måndag morgon bege mig till Kramfors tills på fredag. Det känns otroligt tungt när det nu är som det är, men det är bara att bita ihop.

Ovido - Quiz & Flashcards