Alla inlägg under februari 2010

Av Ida Hedberg - 28 februari 2010 16:24


Igår kväll firade vi som sagt mamma. Det firade vi med öl, vin, ostar, kex, potatisgratäng och Matforsplanka, dvs jättemånga olika frukter och  kallskuret kött, mycket gott.


  



Idag har jag bakat och städat, hemmafru som jag är ;)
  



  



Imorgon ska jag jobba 7-16 och på tisdag ska jag på möte i stan, hoppas på en lunch med Moa då :)
Det är vad kommande vecka innehåller hittills, men jag hoppas på en mer innehållsrik vecka!



Av Ida Hedberg - 27 februari 2010 04:24

Jag är nu inne på min tredje och sista jobbnatt den här veckan, och jag måste säga att det har gått riktigt bra, har inte varit trött och jag tycker tiden gått "fort". Värre är det att kunna sova dagen efter, kan sova ca 3 timmar på fm men  sedan framåt kvällen kommer tröttheten ikapp och jag är helt slut.

Det låter ju inte så lovande när det blir middag och firande av mamma kväll, men förhoppningsvis håller jag mig vaken!
Om planerna hade gått som jag tänkt skulle det blivit en överraskningsmiddag mm för henne ikväll, men så blev det inte pga att dom bokade om till en senare buss på väg hem från Sthlm. Men det blir hur som helt bra med det som komma skall.


Idag har jag varit och hälsat på Anno, vilket började mindre bra - jag körde fast...jaja, det löste sig, och nog pratat om det ;)



Om 2,5 timme får jag åka hem och sova, det ska bli skönt det. även fast jag vet att jag kommer vakna bara efter några timmar och det är omöjligt att somna om...typiskt!


Trevlig helg mina vänner




Av Ida Hedberg - 22 februari 2010 11:13

Den gångna veckan har bestått av jobb, besök från Stockholm och fest. Har dragits med förkylning mest hela veckan men som det verkar så är den påväg bort, härligt! 


Nu är det ny vecka och vad jag vet hittills så kommer den innehålla 2 jobbnätter, stadsbesök senare i em samt födelsedagsfirande.


Bjuder på några bilder från i lördags:


 


   


  

Av Ida Hedberg - 15 februari 2010 16:45

Kände nu i denna stund att jag måste skriva dessa rader:
Det finns folk som är så jäkla blind och "knäpp" att jag näst intill blir mörkrädd!
Hur resonerar man? Eller jag menar resonerar man över huvudtaget?!


Från det ena till det andra, jag bryr mig inte om/eller hur snacket går, jag gör det jag känner för, det jag vill!


så.

Av Ida Hedberg - 15 februari 2010 09:48

Sent i fredags kväll gjorde vi hemmagjord pizza, blev bra, var ju trots allt första gången.

  


I lördags kom Hanna och Carro, dom hade med sig jättefina presenter. Den eftermiddagen bestod av massa prat och skratt ;D


     





                     



                      


                    


Igår söndag jobbade jag 7.30-16 På kvällen blev det tacos  samt en god efterrätt. Inte allt för märkvärdigt Alla hjärtansdagsfirande, men jag tycker man ska vara snäll och kärleksfull årets alla dagar ;)



Av Ida Hedberg - 10 februari 2010 17:57

Nyss hemkommen från staden, där jag varit på information samt samtal med handläggare på ams.
Hann även med en fika med Hanna, mycket trevligt :)
Med mig hem fick jag strumpbyxor, väst, scarf och en tröja, väldigt nöjd!


En helsvart fykantig scarf har jag letat  länge på flera affärer, utan resultat. Bara på hemsidorna har jag sett att det finns. Men idag hittade jag en på Lindex.



  




Just i detta ögonblick blev jag 500 kr rikare, jag har tur jag =)


Imorgon ska jag jobba c-tur och kanske träna en sväng efteråt.





Av Ida Hedberg - 8 februari 2010 09:20

Helgen som varit har innehållit lite av varje, det har varit en bra helg.


I fredags kväll var vi uppe hos mamma och pappa på middag.
 I lördags kväll var jag först hos Linn, där vi åt tacos och gjorde oss i ordning för att sedan gå vidare på Emmas födelsedagsfest.

Igår blev det skotertur och kolbullar och på kvällen var vi hos Pers föräldrar tillsammans med Carina och Peter, Pers farmor, Pers kusin och Lena. Där fick vi Porterstek och sedan goda efterrätter.
Jag har ätit borta hela helgen. Jag har det bra ja :)


Nu är det som sagt måndag, idag måste jag fylla i lite papper som ska skickas in, ska nog åka och träna och ikväll ska jag jobba.


 

  

  


  


  

Av Ida Hedberg - 5 februari 2010 15:43

Det positiva just nu:


- Har haft en mysig dag tillsammans med Anno. Vi har pratat om allt mellan himmel och jord, jag har fått presenter, vi har åkt bil en stor del av dagen, ätit lunch samt fikat. Tack för idag vännen!


- Mamma ringde förut och bjöd upp oss på middag ikväll.


- Ska imorgon kväll till Linn för att ta nån fördrink och äta tacos för att sedan bege oss på Emmas fest.

- Jag läste ut 14 år till salu imorse, och ska nu påbörja Maskrosungen.

Ovido - Quiz & Flashcards