Alla inlägg under februari 2011

Av Ida Hedberg - 20 februari 2011 19:44

Efter några få timmars sömn idag, begav Per och jag oss ut med skotern. Pimplade och grillade korv. Härligt väder då solen sken :)

Somnade som en stock i soffan när vi kommit hem och vaknade av att Per ropade att maten var klar, lyxigt värre.

Nu blir det gott och blandat och Solsidan.

Av Ida Hedberg - 20 februari 2011 03:03

Jag tycker att det är dags för lite uppdatering!
LIAn flyter på, tiden har gått otroligt fort, nästan så det känns lite sorgligt att det är sista veckan som påbörjas på måndag. Jag har lärt mig massor, och framför allt träffat nya, fantastiska människor.


Jag tänkte för ovanlighetens skull lägga upp lite bilder, på mat. Verkar som om det endast är då jag kommer ihåg att ta fram kameran, tråkigt nog. Vilket resulterar i att jag inte har några kort på mina fina vänner från tapaskvällen att lägga upp. Men på maten....:)



  

När jag ändå är inne på mat kan jag samtidigt lägga upp bilder på frukost vi intog imorse, vilket inte som i vanlig ordning bestod av exempelvis mjölk o macka. Nej idag blev det Baconomelett med svampstuvning. Lär nog vara första och sista gången man orkar göra något sådant avanerat till frukost, därför tänkte jag att det passar bra med bildbevis :)



  



Dagens middag: Rödvinsmarinerad fläskfilé mm. Efterrätt: Gammaldags vaniljglass och hallon. Kändes som en lyxigt middag sådär på tumanhand, men mysigt!
Igår blev det en varm bastu och kall cider när jag kom hem från mitt arbetspass, somnade sedan till nån film i soffan, ovanligt, näe. Men välförtjänt efter en vecka på LIAn och en jobbkväll.
Idag gick vi en friskpromenad i det minst sagt svala vädret, mitt hår hade frysigt och var fullt med frost upptäckte jag när vi kom in :P 



Nu återstår bara lite mindre än hälften av jobbnatten - sen sova.


Osammanhängande - Ja!  - Men det bjuder jag på :)



Just det ja, sist men absolut inte minst: Stort Grattis till Emma och Niclas som igår fick en söt liten Amanda. Jätteroligt, längtar tills vi ses nått framöver :)



Av Ida Hedberg - 6 februari 2011 11:14

Jag befinner mig på jobbet och har för tillfället rast. Det ser ut att vara underbart väder ute, så egentligen borde jag tillbringa rasten utomhus med en promenad. Men inte.

Tre veckor återstår av LIAn,dvs. hälften gjort, hälften kvar. Sedan ca tre veckor innan nästa LIA drar igång.
Jag vill hinna med så mycket, samtigt. Vilket är otroligt svårt.
-Heltid LIA
-Prestera bra med skoluppgifterna
- Jobba
- Träffa vänner
- Hinna vara hemma och bara vara, samtidigt som man bör tvätta/städa..

Det är inte lätt alla gånger att få ihop allt.


Ser verkligen framemot nästa helg (!) som innehåller Spa på Södraberget med nära och kära, och sedan Tapaskväll och övernattning hos Moa och de andra underbara tjejerna :)

Ovido - Quiz & Flashcards