Alla inlägg under januari 2011

Av Ida Hedberg - 30 januari 2011 14:58

23 år! Känns då ingen skillnad :)
Gårdagen var trevlig på alla sätt och vis. Jenni samt Ronny, Molly och Jakob kom och fikade mitt i dagen och lite senare dök Peter och Carina upp, trevlans :)
Efter lite velande blev det bestämt att vi gör i ordning middag hemma och äter tillsammans med mina och Pers föräldrar. Blev lyckat, lite nervöst att bjuda på

mat jag aldrig gjort förut.

 Västerbottenpaj, och lite annat.





  




Tack till alla som hörde av sig igår / kom hit och fikade :)





Av Ida Hedberg - 27 januari 2011 20:02

Så var det redan torsdag. Veckorna går sjukt fort numera tycker jag!
Kylskåp och frys är fyllda (ganska iallafall), räkningarna betalda, och massa papper är sortad, känns väldans bra.



Detta kan man mötas av när man kommer hem på kvällen och katten har varit ensam hela dagen,det fick jag erfara ikväll:

  

Av Ida Hedberg - 26 januari 2011 21:34

Här skrivs det inte så flitigt precis. Min tid går för tillfället åt till Lian, jobb och skolarbete. Kul liv ;)
Jag trivs dock jättebra på Liaplatsen, imorgon ska min "arbetsgrupp" ut och äta på lunchen, ska bli trevligt.

På återseende.

Av Ida Hedberg - 22 januari 2011 09:02

Härligt väder idag, känns som vår ute, underbart!


  

Av Ida Hedberg - 16 januari 2011 11:31

Vilken skillnad, igår var det kring -20 grader ute och det "gick därför inte att vara ute". Det blev istället mycket film/TV-tittande och god mat.

  

Klyftpotatis, fläskfilé, champinjonsås,
grönsparris och Halloumiost.


Idag blir det en utedag, härligt! Idag inviger jag understället jag fick i julklapp :)
Har varit ute och skottat snö och hämtat ved, senare blir det skoteråkning.
Jättehärligt väder ute idag ca -2.

    

Av Ida Hedberg - 15 januari 2011 15:12

Jag har kommit fram till att jag med åren fått ett ökat behov av att få vara ensam och bara vara. Detta var för några år sedan något som inte existerade för mig. Medan jag nu allt oftare drar mig tillbaka och bara är, det är välbehövligt för mig.

Idag har jag haft en sådan dag.


Efter att ha lämnat en sjudagars arbetsvecka och denna vecka bestående av skola mån-ons och jobb tors-fre bakom mig, har jag nu ledig helg, lovely!

Helt underbart med sovmorgon och strosa runt länge i morgonrock, detta är något som verkligen uppskattas efter att ha klivit upp tidigt i nästan 14 dagar.


Jag njuter.


Trevlig helg gott folk

Av Ida Hedberg - 11 januari 2011 20:55

Idag hämtade jag ut mina produkter som jag beställde förra veckan från eleven.se
Kul att unna sig något ibland.


    

Av Ida Hedberg - 6 januari 2011 16:07

Nu tycker jag det räcker med snö, det yr och det känns gruvsamt att bege sig ut. I och för sig ska jag inte gå så långt. Målet är svärmor dit vi ska, tillsammans med Peter och Carina, på middag. Blir säkert jättetrevligt. Bäst jag fixar till mig så jag inte ser halvdöd ut, det blev bara 3 timmars sömn idag. Men det tar jag igen en annan gång :)

Idag har vi grejat i sovrummet, isolerat och satt upp TV, blev rätt bra.



Nä, försöka fixa till sig var det..




Ovido - Quiz & Flashcards