Alla inlägg under maj 2008

Av Ida Hedberg - 28 maj 2008 18:31

Idag när jag och Moa var på stan möttes vi av Mösspåtagningen på Torget. Jag blev så avundsjuk, fick den där känslan som jag hade förra året den här tiden. Jag vill ocksååå!! Å vilken underbar tid det var!



 Jag, Carro, Ak, Moa och Hanna. Mösspåtagningen 2007


Av Ida Hedberg - 28 maj 2008 11:16

Igår käkade jag frukost med Moa och begav mig sedan hem och städade lite. Vid tolv kom Anno, vi gick på Baguetterian och tog med oss baguetterna till Hamnträdgården, mysigt. Gick sedan en sväng på stan och avslutade dagen med Anno med att åka till Stöde och käka glass.


På kvällen var det möte med jobbet, så underbara människor det där. Fick god mat och blev mycket skratt. Fast det drog ut lite väl på tiden tycker jag, tre timmar...Men vad kan man förvänta sig när det bara är kvinnfolk, babbel babbel ;P


Ska snart träffa Moa.


En sak till, jag vill bli kallad Ida, inte Hebbe!

Av Ida Hedberg - 26 maj 2008 11:30

En stor börda jag burit på finns inte mer. Känns så otroligt skönt, vilken lättnad. Nu behöver jag inte lägga mer tid och energi på det, att behöva gå till körskolan.


Fått fina blommor och kort av Pers föräldrar och ett brev av mamma och pappa. Dom tyckte nog det här var en stor händelse för mig ;)


Helgen har varit underbar. Så fint väder. Grillade med mamma och pappa på lördagkväll. Otroligt gott, finns nog ingen godare mat än grillat :)


Igår jobbade jag hela dan, 7-17. På kvällen tog Per och jag en promenad i det fina vädret, gick och solade och handlade glass på hemvägen och åt jordgubbar, såå mysigt!


Nu börjar jag bli hungrig, ska äta en bit smörgåstårta som Pers mamma gjort, ska bli riktigt gott. Sedan ska jag städa lite och sedan ska jag gå och hälsa på Moa.



Av Ida Hedberg - 23 maj 2008 17:15

Idag, äntligen....nu har jag körkort =)

Av Ida Hedberg - 21 maj 2008 12:54

Idag är det en soffdag. Har legat här sen jag klev upp vid tio. Klev upp en sväng förut och värmde lite lunch, gott.


S y n d att vi inte kan ses alla brudar i helgen :(


Tro vad jag ska hitta på resten av dan, förutom att gå och handla lite inför middan..Sett sista Andra Avenyn-avsnittet så nu måste jag vänta ända till hösten, stackars mig ;)


Ikväll ska jag till Stöde och se Vårshowen =)


Av Ida Hedberg - 20 maj 2008 11:22

Klockan är snart halv tolv. Idag sov jag ut, skönt. Sov till tio ungefär, sedan dess har jag dammsugit och bäddat rent. Idag händer det nog inte så mycket, förutom att jag ska ner och ha körlektion, är ett tag sen sist nu...


Sthlmsvistelsen med Moa igår var jättetrevlig och rolig :) På lördag ska alla vi brudar ses, ska bli roligt. Var länge sedan alla kunde samidigt, så på lördag gör vi ett försök :D

Av Ida Hedberg - 18 maj 2008 21:12

Oj vad kort och "punktligt" jag hade skrivit i natt...


Idag sov vi ut, härligt. Blev en slapp dag, sett film och sovit i soffan. Ikväll blev vi bjuden på middag på Stekhuset av Pers föräldrar, var jättetrevligt och underbart god mat.


Har nyss gjort färdig en tacopaj, åker till Sthlm imorgon med Moa, så jag gjorde en paj till Per så han har lunch och middag imorgon, snäll som jag är ;) Men det var länge sedan jag lagade nån mat nu, så han är inte bortskämd med det..

Av Ida Hedberg - 18 maj 2008 01:10

Jobbade idag, 1130-21. Det har gått jättebra. Ikväll hade vi riktigt roligt måste jag säga, hehe.


Åkte direkt till stan efter att jag slutat. Festat hos Lennie. Gick hem alldeles nyss. Några gick på krogen. Jag är jättetrött nu. Per skulle köpa med sig mat hem. Nu ska jag lägga mig här på soffan. Somnar snart. Så vaknar jag nog sen när Per kommer hem med mat, (förhoppningsvis) :)



Ovido - Quiz & Flashcards