Alla inlägg under september 2010

Av Ida Hedberg - 29 september 2010 21:42

Min kväll i stan blev inte alls som planerat, men men. Blev en fika och massa prat med Linda och Anitha och det är ju inte fy skam!


  
Idag har det putsats fönster och bytts gardiner.

De nya ljuslyktorna är också på plats :)



Ikväll är det så mycket bra på tv att det är svårt att välja vad jag ska se.
Konstigt, då det oftast inte finns nått att se...

Av Ida Hedberg - 28 september 2010 19:04

Jag är nu åter hemma efter en shoppingtur på stan där jag också hann med en fika med Hanna, mycket trevligt :)
Fältstudiebesöket på Boendestöd var givande och intressant.
Med mig från stan hade jag bl.a detta

  

Denna, fast i svart (hittade inte den på hm.se)

  
Ljuslykta från Butik Annelie

På K-rauta fick jag med mig  2 orkidéer hem, ja jag fick dom av kassörskan :)


  

Av Ida Hedberg - 28 september 2010 09:57

             Lika bra att fortsätta inläggen i samma kärringanda ;)


          



Blommorna på bilden längs ner har jag sått själv, och det är väl vuxenpoäng om nått? ;)




Nu ska jag göra mig i ordning för en shoppingtur och senare på em studiebesök.  

Av Ida Hedberg - 26 september 2010 19:04

Ibland blir jag full i skratt när jag inser vad jag går i för tankar. Som idag, funderade över det som "måste göras" nu när det är höst och vintern ska komma. Exempelvis bära undan utemöbler, klippa ner sommarblommor och inhandla ljung. Lite senare kom jag på att det är dags att hacka upp lite pärer. -Hur gammal jag är? - 22 år! Hehe..



            
Här är våra pärer upptagna ur landet, ingen potatis här inte ;)




  


Gjorde ett, för mig nytt recept nu ikväll : Ugnsrostadkyckling med rotfrukter. Det blev en god söndagsmiddag.



Och som den bonn'käring man är så bakade jag matbröd på förmiddan.

  


Näe, dags att lägga sig i soffan och kika på tv. Ska ju upp tidigt imorgon till la'går'n ;)
Haha, skämtosido.... Jag trivs med livet på landet :)




Av Ida Hedberg - 25 september 2010 22:06

                 


Så var jag hemma efter en trevlig kväll :) Kräftpremiär för min del!

Av Ida Hedberg - 25 september 2010 14:18

Ojojoj, vad här bloggas, men desto mindre bilder.

Jag kikade nyss runt på lite olika bloggar. Det skrämmer mig hur topprenoverat, nya hus, massor av utlandsresor, shopping, stugköp "på dyra ställen" mm "folk har råd med". Då jag tvivlar att de har råd. Knappast! Men vad vet jag, kanske är gjorda av pengar :)
Hur-som-helst, inte jag som har dessa lån, inte jag som behöver beskymra mig, men jag blir förvånad.
Å visst skulle man väl önska att man hade det där drömhuset och sommarstugan mm. Men inte skulle jag vara lyckligare än jag är idag, om jag hade stora skulder. Tvärtom! Men, man kanske ska börja satsa på en trisslott då och då, vem vet kanske miljonerna är mina ;)
Å vinner jag det, då vet jag precis vad pengarna ska gå till: Ett nybyggt hus :)

Av Ida Hedberg - 25 september 2010 10:33

Det gick ju fint att ägna tankarna åt annat istället :)

Jenni kom och kikade på Idol, trevlans =) Blev en hel del skratt när jag skulle försöka berätta om surkärringen i inredningsbutiken igår, men ett gott skratt förlänger ju livet så :)

Idag har jag hittills strykit och satt upp höstgardiner i sovrummet och ska fortsätta städa lite, inte speciellt roligt, men kul när det är klart.
Känns emellanåt som om jag har feber men ähh, är inte mycket i så fall.

Nu ska utemöbeln bäras bort också borde jag slänga massa blommor ute som är minst sagt vissna ;)

Ikväll blire som sagt kräftmiddag med Pers föräldrar, Carina o Peter. Och Per förstås :)

Av Ida Hedberg - 24 september 2010 16:45

Älskar fredagar!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva, allt kändes nyss så bra. Det är helg och jag är ledig, jag får en bra lön denna månad och förkylningen börjar ge med sig = mycket bra.
Men nu stör jag mig på en sak så otroligt mycket att jag har svårt att fokusera på annat.
Men ska nog komma på något annat att tänka på :)

Ovido - Quiz & Flashcards