Alla inlägg under november 2008

Av Ida Hedberg - 29 november 2008 10:01

Känns som om jag fått julkänsla nu, mysigt. Ljusstakarna är tänd och julmusiken spelas för fullt!

 Ikväll är det dags för det första julbordet jag ska på i år, ska bli trevligt. Imorgon ska jag jobba, var länge sedan jag jobbade där nu så ska bli roligt att äntligen få komma dit :)

Och på kvällen imorgon ska vi tjejer fira Linn som fyllt år.

Det här blir en bra helg!

Av Ida Hedberg - 27 november 2008 13:44

Jobbade igår kväll. Idag tog jag en sovmorgon, så skönt att inte ha något att jäkta upp till. Idag har jag städat i flera timmar. Man inser när man börjar städa hur skitit man har det :p Men nu är det städat överallt i lägenheten och ljusstakarna och tomtarna är på plats. Tyckte det är lika bra att ställa fram allt när vi ändå inte har så mycket julsaker.


  


   


Som ni ser så föredrar jag dom gamla traditionella ljusstakarna :)

Av Ida Hedberg - 26 november 2008 14:12

Är igång med skolan igen efter APUn, känns rätt bra. Suttit med uppgifter hela förmiddagen, så nu börjar jag få nån ordning på allt som måste göras.


Igår blev det bara halvdag på skolan, gick sedan på stan med Emma. Kom hem med många kassar, varav en liten kasse var till mig själv, så kan det vara ibland. Annars brukar jag vara rätt duktig på att enbart handla till mig själv ;) Igår kväll åkte jag och Per till Birsta, där vi inte var ensam kan jag lova, låååånga bilköer. Smart att åka till Birsta den 25:e...


Nu ska jag göra i ordning mat, för sedan är det dags att gå och jobba.


Imorgon: Städa och Adventspynta =)

Av Ida Hedberg - 24 november 2008 14:14

Igår hade jag och mamma det årliga pepparkaksbaket. Då infann sig julstämning, vill jag lova =)


                                


Julsånger spelades för fullt, underbaaart!


Igår busade jag också runt med lilla Ebba som hade sovit hos oss. Barn får en att glömma alla bekymmer, barn får en att må bra och att ha roligt.


.

Av Ida Hedberg - 21 november 2008 22:07


Ibland tar man på sig för mycket, ibland mår man mindre bra. Ibland händer det saker som gör att man bli lite chockad.

Det är mycket nu! 


Fick en chokladask av Jenny idag, det värmde jättemycket. Tusen tack!


Snartvänder det, och en bra period är här :)



Av Ida Hedberg - 20 november 2008 13:07

Mina planer för dagen har ändrats helt;

Var på stan och lunchade med Moa, kikade sedan på stan. Nyss hemkommen. Ikväll står jobb på schemat, på stället jag jobbade jättemycket på den här tiden förra året och i början på det här året. Känns lite nervöst måste jag erkänna, men det blir nog bra.

Av Ida Hedberg - 20 november 2008 10:41

Slutet på min Apu-period närmar sig. Nästa vecka är det dags att återvända till skolan. Men är ju inte så många veckor, innan det är dags för lite jullov :)
Jag längtar till ljusstakarna är på plats, mysigt det! Men nu är det bara en vecka kvar ungefär, jag fattar inte att det går såå snabbt..snart är det ett nytt år också.
Idag är jag iallafall ledig, skönt med sovmorgon. Gjorde en lista häromdagen med saker som måste göras, och listan blev så lååång, jobbigt. Men har kommit igång med en skoluppgift iallafall.
Ikväll blir det shopping, hoppas jag. Vi ska gå på stan jag och Per, och förhoppningsvis hittar jag en klänning. Har redan varit vid två tillfällen och kikat och då hittade jag inte någon, men hoppas på tur idag.


Annars rullar allt på, ska snart gå och kika på OTH.



Av Ida Hedberg - 18 november 2008 16:16

Utan att skriva för mycket så har det varit en märklig dag på apun.

Men nu är jag hemma och snart kommer Hanna och Carro på middag :)

Ovido - Quiz & Flashcards