Alla inlägg under december 2008

Av Ida Hedberg - 26 december 2008 11:48

26/12 2008 - Annandagen.

Julen är över, så gott som iallafall. Måste säga att det varit en lyckad jul hemma med familjen med fina julklappar och god mat.


Året börjar närma sig sitt slut och jag har ofta svårt att inse/förstå/ acceptera att tiden som varit med diverse händelser och upplevelser aldrig kommer tillbaka. Sån är jag...


Under året har det hänt en hel del, mestadels har året fyllts med bra stunder och glada minnen, det "större" som hänt under året är ;

- Tog körkort

- Blev sambo

- Börja utbildning och har i och med det lärt känna många nya människor



Har gått och blivit förkyld också, men hoppas på att bli friskare tills det är dags att åka till Vemdalen,  då årets sista dagar och början på 2009 kommer att spenderas i fjällen med kärleken och vänner.

Men innan dess ska jag jobba två pass, packa allt inför resan samt hinna träffa min farbror med fru, kusin med sambo samt kusinbarn :)

Av Ida Hedberg - 17 december 2008 14:43

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Är mycket jag vill skriva men det tar emot, och ska inte skriva det!


Tar nog en paus härifrån ett tag.


Så, God Jul!


Lov

Av Ida Hedberg - 16 december 2008 16:29

Har ganska precis kommit hem från skolan, lite trött i huvudet faktiskt, men vad gör det, nu har jag nämligen jullov :) Måste dock sitta med lite uppgifter imorgon, men känns ändå skönt!


Hade ställt in mig på att vara ensam ikväll, då Per skulle jobba över, så jag hade ställt in mig på att sova i soffan ikväll o kika på nån film i lugn o ro, men inte då! Men han är välkommen hem :)

 Per är och köper Kina mat nu, gott. Ikväll blir det inte många knop, hade bara tänkt se på Bonde, men insåg just att det bara är tisdag idag, attans också. Men får väl vänta till imorgon då, ska nog överleva ;)

Av Ida Hedberg - 13 december 2008 14:02


 Nu är det verkligen mycket snö och rikigt vinter ute (uppmaning till dem som missat det) ;)




           

                   


                 




Ikväll är det dags för julbord igen, denna gång på Stadshuset.


Av Ida Hedberg - 11 december 2008 20:11

Blev Birsta ikväll efter att jag slutade idag. Så nu har jag bara en klapp kvar att inhandla, känns skönt :)

Nu har Per och jag suttit och slagit in julklapparna och lyssnat på julmusik, men glöggen fattades.


Gav bort första julklapparna idag, till Lotta =)

Av Ida Hedberg - 10 december 2008 18:08

Nobeldagen, inte utsedd till nån pristagare i år heller ;)


Idag var det dags för betygssamtal med mentorn och få betyg i de avslutade kurserna. Efter det åkte jag ner på stan och inhandlade julklappar, så nu är jag ännu en bit på väg. Köpte även en skjorta till mig själv :)


Äntligen är en dag bestämd att träffas angående Vemdalen, kanon!

.

Av Ida Hedberg - 9 december 2008 15:40

När det inträffar något hastigt för en närstående, blir man verkligen rädd. 
 Det kan ändras så snabbt!

Som tur var, så var det inte såå allvarligt.

Var rädda och tacksamma att man har varandra!

Av Ida Hedberg - 4 december 2008 19:20

Har redan påbörjat helgen, ikväll blev det nämligen räkor och vin, me like!

Ovido - Quiz & Flashcards