Alla inlägg under juli 2010

Av Ida Hedberg - 30 juli 2010 20:45

Igår kom Per och jag hem från våran semestertripp norrut. Vi har haft det jättebra! Vi har sett nya platser, ätit gott och shoppat.



Pite Havsbad


  

 

 

 

Storforsen

 

  


Polcirkeln




  

Kiruna



  

Finland




  

Camping i Arvidsjaur



  


 




Sent igår kväll anlände Tomas m fam till mamma och pappa. Så dom har jag umgåts med idag ätit middag med. Roligt att jag hann hem och träffa dom, då det var länge sedan sist,
Imorgon ska jag in till stan och träffa Carro, och förhoppningvis kan Hanna också ses.
Bäst att hitta på saker dessa dagar, för på tisdagkväll börjar schemat igen.


Trevlig helg


Av Ida Hedberg - 23 juli 2010 17:57

Jag tänkte dela med mig av ett litet inlägg innan jobbarhelgen börjar.
Det är alltså 24 timmars arbete kvar, innan jag är ledig ca 8 dagar :)

Per gick på semester idag, så nu har vi käkat pizza i em tillsammans med Jimmys familj här hemma på altanen, blev ju varmt och skönt idag ändå. Annat var det imorse, kaaallt.

Jag är verkligen proppmätt nu, men ska snart till Slättån på en tårtbit, är tveksam om jag kommer orka nån tårta. Men det återstår väl att se.

Trevlig helg på er

Av Ida Hedberg - 21 juli 2010 22:05

Ikväll har jag cyklat runt Edeforsen för första gången i år ( och kanske sista ;)
Det var jättehärligt väder och jag tog mig hem :)
Får väl se hur det känns i benen imorgon, jag som inte har cyklat många meter i år..


Denna vecka är jag enbart ledig på fredag, känns skönt att vara ledig då, när åter en jobbhelg väntar.
Men på måndag börjar ledigheten, som inleds med Piteå :)



  
Nu har jag duschat och smörjt mig med min nyinköpta body lotion, den luktar jättegott tycker jag :)

 Natti natt på er.

Av Ida Hedberg - 16 juli 2010 22:26

Idag( inatt) blev jag faster...igen... ;) till en liten liten Nellie som kom ca 6 veckor för tidigt.

Så jag säger Grattis till bror Ronny och Tina!


<3

Av Ida Hedberg - 12 juli 2010 22:11

Jag känner en otrolig lättnad och tacksamhet just nu.
Älskade Du!

Av Ida Hedberg - 7 juli 2010 22:10

Jo som sagt det hände ju något roligt i måndags;

Min älskade barndomsvän, fd granne och storasyster är numera fru!!
I måndags kom bokstavligt talat denna överraskning som ett brev på posten.
Alla blev vi lika överraskade, ingen visste något.
Bröllopspresent är inhandlad, på lördag ska Marcus- och Emma Vidman firas :)


Jag är så glad för deras skull och önskar dem all lycka


Av Ida Hedberg - 5 juli 2010 22:01

Min dag började med att jag vaknade så klart ;) Jag upptäckte då att jag haft telefonen på ljudlös efter jobbnatten igår. Jag hade fått sms om jobb idag- vilket förmodligen var försent för att svara på men å andra sidan skönt med ledigt å. 

Jag målade knutbrädorna för sista gången till uthuset och gick sedan upp till mamma & pappa där Ebba och Filip var. Vi spelade spel och lekte kurragömma hela förmiddan, mysigt :)


  

Faster Ida och söta Ebba





Något annat,väldigt roligt har också denna dag innehållit, mer om detta en annan dag ;) 



Av Ida Hedberg - 3 juli 2010 22:12

Nu sitter jag på jobbet och har gjort en och en halvtimme av min enda jobbnatt i sommar, "bara" nio timmar kvar.
Idag har det ju varit underbart väder ute, Per och jag och grejat mycket ute på gården idag, och ikväll har jag grillat med tjejerna.
Det märks att det är varmt ute då det inne är 29 grader.
Så i natt blir det fika ute med min arbetskamrat :)


Några bilder sedan kvällen:

          

En trevlig kväll med flickorna, vi konstaterade att det var i oktober vi sågs allihopa sist. Så det var jättekul att vi äntligen kunde ses och god mat blev det ju också :)

Ovido - Quiz & Flashcards