Alla inlägg under oktober 2009

RPK

Av Ida Hedberg - 29 oktober 2009 16:19

Har haft en mycket givande dag idag på APUn. På förmiddan åkte jag och en av mina handledare runt i Sundvall på olika psykiatriska verksamheter eller vad man ska kalla det. Intressant att se vad som finns och få veta vad de gör. Vid 12 mötte jag upp Pernilla för lunch innan vi begav oss till RPK (Rättpsyk) där vi varit på Studiebesök hela eftermiddagen. Jätteintressant!

Är ganska nyss hemkommen, har vispat grädde och gjort pannkakssmet, så nu återstår det att steka pannkakor.



Säger Trevlig Helg redan nu

Moa

Av Ida Hedberg - 28 oktober 2009 16:02

Jag har lite bråttom nu, ska göra ordning mat, dammsuga och sedan bege mig till Stöde.

Men först måste jag skriva hur lycklig jag är som har dig Moa!

 

Tack för att du är min vän!

Av Ida Hedberg - 27 oktober 2009 14:12

Är nyss hemkommen från APUn, ska sitta med en uppgift. Uppguften går ut på att ta reda på läkemedel som flitigt används på stället och sedan läsa in sig på dessa. Detta innebär att jag kommer umgås med FASS de närmsta timmarna.



Ikväll blir det Birsta, vi ska inhandla saker till renovering av köket, kakelplattor och gipsskivor bl.a


Tapetering av                                         

garderobsdörrarna i

Sovrummet
                 



Hittade ett nytt tapetfynd, denna gång bakom

golvsockeln i vardagsrummet.


    








Något jag funderat på och som jag känner mig mycket osäker på är, om saker jag berättar för mina kompisar stannar mellan oss...

Av Ida Hedberg - 21 oktober 2009 16:39

Är ganska nyss hemkommen från APUn. Jag trivs jättebra där, det är en bra arbetsplats på alla sätt och vis. Personalen är jättesnälla och mina handledare är underbara :)

Idag fyller Per år, det passade ju bra att han fyller år på en onsdag eftersom han är ledig då. Så imorse firade jag honom med presenter innan jag gick iväg till APUn. Sedan gick jag hem på lunchen för att äta lunch med Per.

Har haft en bra dag både då det gäller firande av Per och tiden jag tillbringat på APUn.

Ikväll kommer Pers släkt samt mina föräldrar, då blir det mer firande och smårgåstårta :)



Av Ida Hedberg - 19 oktober 2009 19:26

Helgen har helt och hållet (nästan) bestått av målning och annat som hör renoveringen till.
Här kommer några smakprov :


Dessa tapeter hittade vi när vi bröt bort golvsocklarna, mycket vackra ;)

  


Här målas taket i vardagsrummet

       


Idag påbörjade jag andra veckan på min APU, gick på stan med Emma när jag slutat. Har nyss slagit in presenter =)

Det var väl det.



Av Ida Hedberg - 16 oktober 2009 20:33

Har avslutat första veckan på min APU, jag trivs jättebra där =)

Flera kvällar den här veckan har jag och Per varit i Birsta och inhandlat samt kollat på saker inför flytten.
Ikväll har vi påbörjat målningen i sovrummet, känns bra att kommit igång.

Har nyss käkat pizza och kikar nu på Idol.
Firar att det är helg genom att dricka Carlsberg, frågan är om jag dricker det för att jag tycker det är gott eller om det beror på att jag inte hade något annat....





Lycklig!





Trevlig Helg

Av Ida Hedberg - 12 oktober 2009 10:28

Min helg har bestått av lite jobb, målning av köksluckorna förhoppningsvis sista omgången. Har hjälp Emma och Marcus att flyttpacka, har varit på en jättekul 90-talsfest samt igår började grejja lite smått i huset.



    


Idag består min dag av att tvätta all smutstvätt som är en enorm hög. Kl 13 ska jag befinna mig på min APU-plats. Spännande!

Av Ida Hedberg - 5 oktober 2009 19:05

 Är nu hemkommen från Stockholm, där jag haft det riktigt bra.

 God mat, gott att dricka och trevligt sällskap.

_________________________________________________


Kände redan imorse när jag vaknade att jag inte känner mig nå bra...mycket känns jobbigt. Ska iallafall plocka ihop här och tända lite ljus och mysa ner mig i soffan. Somnar nog tidigt..

Ovido - Quiz & Flashcards