Alla inlägg under augusti 2009

Av Ida Hedberg - 31 augusti 2009 13:08

Fy vad jobbigt det var att kliva upp imorse. Klockan ringde 6 då jag ställt klockan en timme tidigare för att läsa på till provet, då jag hade ägnat helgen åt helt andra saker än att läsa till provet...så kan det vara.

Skrev provet och hade sedan start på ny kurs. Har väl inte så där väldigt mycket att tillägga..

Har idag också sagt upp våran lägenhet, så nu är det kanske mina tre sista månader jag har framför mig som stadsbo, vem vet?!

Av Ida Hedberg - 28 augusti 2009 10:05

Har gått och blivit förkyld. Jag ringde på jobbet förut och sedan vidare till chefen för att fråga om man fick jobba trots förkylning. Jag har ingen feber eller så.... Tänkte att det är bäst att fråga så jag inte kommer på söndag morgon också får jag inte vara där....är ju sån "hysteri" kring svininfluensan. Men jag fick klartecken att jobba, känns mycket bra :)

Redan fredag, shit vad veckorna går fort. Ska nog göra ett ryck när det gäller skoluppgifter. Det känns mycket lockande ;)

Av Ida Hedberg - 25 augusti 2009 14:28

Har nyss avslutat en samtal på närmare en timme med min underbara mamma. Vi har smidit planer, det här kommer bli bra :)

Av Ida Hedberg - 25 augusti 2009 11:24



I söndags blev det en dag i skogen, en härlig dag med fint väder.






Hittade inga kantareller, men blåbär fanns det gott om

Idag är det städning, tvättning och en del pluggade som gäller, skojigt värre ;)

Av Ida Hedberg - 20 augusti 2009 16:05

Så har första dagen denna tredje och sista termin påbörjats. Jag ljuger om jag inte säger att jag led av lite ångest i morse...Så nu är alltså sommaren slut och det är dags att gå tillbaka till vardagen igen, trist!
Men, det har gått bra idag, trots rätt stora förändringar på skolan när det gäller klassuppsättning och lärare.

Ikväll ska jag forsätta läsa lite Geriatrik och sedan ska jag hem till Carro för att fira en något sen födelsedag, äta tacos och umgås. Imorgon dyker Lotta upp här vid 8 då vi ska börja - och slutföra ett arbete. Mitt i dagen följer jag med Per och sedan på kvällen åker vi till Stöde för att äta middag med Pers syster med kille samt Pers föräldrar, slutligen åker jag upp på Hullsjön för att dricka vin och umgås med vänner.
Fullt upp var det!

Av Ida Hedberg - 19 augusti 2009 11:21

Har precis duschat och ska snart bege mig ner på stan och inhandla lite saker. Sedan följer jenni med mig hem, blir najs det.

Något annat som inte är najs är att jag upptäcker för varje dag mer o mer hur hemskt mitt hår ser ut, har saxmärken överallt, blir så jäkla förbannad. Ingen risk att hon får mig som kund mer iallafall, och förhoppningsvis inte så många andra heller...



Av Ida Hedberg - 18 augusti 2009 11:10





Tänkte att jag ska lägga upp bilder på saker jag köpt på Loppis i sommar, dock inte alla saker men några. Om inte annat är ju det en roligare sysselsättning än att plugga, som jag egentligen borde göra ;)



 

Sådant tvåvåningskakfat har jag letat på flera loppis i sommar - utan resultat. Men min snälla granne hittade ett åt mig.



Enkla gamla assietter med guldkant





Dessa målade jag om till vit, före var dom betonggrå.




Ja, det var väl allt, för nu...

Av Ida Hedberg - 17 augusti 2009 14:16


Trippen med Moa till Hälsingland, en av sommarens bästa dagar :)




Här har vi precis påbörjat färden. Mycket glada :)



Det här är vi det, när vi inte gör till oss...



Fika hade Moa gjort som vi fikade när vi nästan nått Hälsingland


Dollar Store...där vi kom ut med två stora kassar var...vi som inte skulle handla så mycket...


God mat åt vi i Söderhamn


Vart var det här tro, på kustvägen kanske?


Liten paus i Mellanfjärden, eller var det Norrfjärden, eller kanske Sörfjärden..?



Dagens äventyr avslutades på Berga!




En helt underbar dag, hade inte kunnat bli bättre

Ovido - Quiz & Flashcards