Alla inlägg under augusti 2009

Av Ida Hedberg - 17 augusti 2009 11:22



Man inser inte hur bra det är och hur underbart man har det, förrän efteråt!







Idag är det städning på gång, något positivt med hösten är det känns roligare och städa/fixa med saker inne.

Har också beställt litteratur till skolan, så nu blir man fattig igen.







Av Ida Hedberg - 16 augusti 2009 10:17

Sommaren börjar tråkigt nog vara slut, känns deprimerande, men så är det...

Igår var det dock soligt och rätt varmt, var på selånger några timmar. Köpte bl.a strumpor och en scarf...också Langos så klart :)

Ikväll åker vi till stan och sover där då Per börjar jobba imorgon. Idag vet jag inte vad som ska hända och ske. Men framåt kvällen blir det grillat då Tomas m. fam kommer hit.



Roliga saker som skett Sommaren 2009 (kan dock ha glömt något..)

- Tripp med Moa runt i Hälsingland
- Tripp med Per i Ångermanland och Jämtland
- Fäviken
- Fester ex. Logfesten i Brattås, Viskansparken, Gatufesten, Stöde marknad, tjejkvällar hos Moa i huset.
- Grillmiddagar med god dryck har det blivit mycket av den här sommaren
- Jobbat nästan heltid hela sommaren, har inte alls kännts nå betungande även om det varit fint väder emellan åt, detta då jag trivs så bra.
- Legat på stranden i Hullsjön och Vigge samt tagit några dopp.

Av Ida Hedberg - 10 augusti 2009 23:13

Idag har jag gjort lite olika saker. Jag följde med Per till Ånge då han skulle besikta bilen, så jag passade på att hälsa på Anna. Blev en väldigt kort visit, men bättre än inget. Verkligen jättekul att hinna umgås lite iallafall.

Ikväll gick jag o Mamma ner i skogen för att plocka hallon. Sedan bakade jag lite bröd att äta nu ikväll. Emma S kom förbi så hon fikade med oss o kollade på Lotta på Liseberg, sedan pratade hon och jag om allt mellan himmel och jord.


Verkligen jättekul att få träffa två kompisar idag . Å vad jag uppskattar mina underbara vänner!



Av Ida Hedberg - 9 augusti 2009 19:43

Så var årets sommarschema slut, vilket jag tycker är synd då jag trivs så himla bra. Men förhoppningsvis får jag väl jobba nått fler pass om inte allt för lång tid.

Vad har jag mer att säga...Saker och ting är riktigt komplicerat men trots detta har jag haft en mycket bra dag på stranden i Vigge.

Av Ida Hedberg - 7 augusti 2009 20:26

Jobbade natten som var, gick riktigt bra måste jag säga. Blev trött vid halv fem, så då gick jag ut i den friska luften ett tag...Lyckades sova till efter 13 idag. Sedan packade jag badväskan och Moa hämtade upp mig. Vädret ändrade sig snabbt, blev stora moln så Vigge som vi först tänkt blev det inte. Så det slutade med en sväng till Edeforsen sedan vidare till Nordanede och slutligen Hullsjön, där vi badade. Så nu idag den 7 augusti har jag badat för första gången den här sommaren. Bättre sent än aldrig!


Imorgon, jobb 7-2030

Av Ida Hedberg - 5 augusti 2009 20:34

Jobbade till halv fem idag, blev bjuden på grillat hos Anita ikväll, jag har tur ja :)

Nu tror jag att jag ska hoppa in i massageduschen, jag verkligen älskar mamma o pappas nyrenoverade badrum.
Sedan blir det massor med pistagenötter och förhoppningsvis går det nån bra film på TVn.

Är husvakt nån dag till, sedan måste jag väl lämna tillbaka bil och hus, typiskt ;)

Imorgon: Jobb 8-13, 21-15-0715

Adjööö

Av Ida Hedberg - 4 augusti 2009 19:30

Igår när jag slutade klockan 13 åkte jag hem och packade väskan. Vi hade bokat hotellrum på Höga Kusten men åkte tidigare och åkte en annan väg än E4n som är så tråkig.

Väl framme på Höga Kusten vid 18 tiden checkade vi in på hotellet och sedan när vi gick upp till restaurangen hade vi sådan tur att det fanns ett bord kvar ute. Solen stekte, man ska inte klaga men råkade nog göra det ett par gånger igår, att det aldrig kan vara lagom varmt ;) Underbart god mat och dryck var det i alla fall, som vanligt ;)

Idag efter hotellfrukosten begav vi oss mot Övik sedan blev det många många andra platser under dagen. Men för att nämna några; Hoting, Junsele, Strömsund, Östersund.


Bilder kommer senare för att kabeln till kameran är i staden.


Imorgon: Jobb!

Av Ida Hedberg - 3 augusti 2009 22:13

Vi befinner oss på Höga Kusten och har det bara bra, vädret är strålande idag. Underbart!



Presentation


Livet ur mitt perspektiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards