Alla inlägg under november 2009

Av Ida Hedberg - 30 november 2009 19:05

Så var det redan måndag och Per och jag har varit Stödebor en hel helg ;)
Nu är tavlor och sånt uppsatt så nu börjar det kännas hemtrevligt och trivsamt.


Tänkte dela med mig av på två bilder:


  

Vi blev bjuda på god mat och dryck i lördags hos mamma och pappa.
Först blev det Årets glögg och pepparkakor med ädelost, sedan plankstek och till efterrätt någon slags tårta och en fruksalld med smältchocklad över.
En trevlig kväll med våra föräldrar :)


Bjuder även på en bild från våran nya bostad

  





Idag har jag varit på skolan, tog 7 bussen. Hua vad jobbigt  det skulle vara att åka 191an varje dag, tur den tiden är förbi.

Idag när jag kom hem, bar jag in ved, gjorde upp eld och tvättade sängkläder, detta är livet på landet ;) Nu går det inte att springa på Hydro jämt och ständigt och köpa godis och ligga i soffan o jäsa...:P

Emma kikade förbi en sväng också, jättetrevligt :) Å tack för blomman vännen.






2 dagar kvar i skolan



Adjö


Av Ida Hedberg - 27 november 2009 10:59

Sista inlägget från Bergsgatan.

Gårdagen bestod av att fixa i 'huset' och kvällen bestod av jobb. Då infann sig julstämning, vilket jag inte trodde var möjligt när det inte kommit nån snö ännu. Men tackvare julpyntet på jobbet och julsånger vi spelade så infann sig julstämning, mysigt!


Nu befinner jag mig i lägenheten för att städa klart det sista. Per dyker upp vid 13 och hyresvärden vid 14 för besiktning. Även om det känns lite konstigt och en aning vemodigt så känns det abolut mest skönt, en befrielse. Men det är ändå en period i livet som avslutas :/
Men å andra sidan börjar en ny :)


Har lite planer för helgen:

Ikväll ska jag jobba, imorgon blir det väl att fixa i vårat nya hem för att sedan avnjuta en tre rätters middag tillsammans med per och hans föräldrar som mamma och pappa bjuder på.
Och söndag blir det jobb igen.

Trevlig Helg!

Av Ida Hedberg - 23 november 2009 12:55

Jag har troligtvis sovit min sista natt i våran lägenhet på Bergsgatan. Det allra mesta är nedpackat.


Hejdå Sundsvall o Bergsgatan =)

Av Ida Hedberg - 21 november 2009 08:39

Blev en snabbvisit hos Linn igår, då Kenneth fick kraftig migrän, stackarn.

Men var ju trevligt att träffas nån timme iallafall :)


  När jag kom hem strax före elva höll Per fortfarande på att grejja i huset och fortsatte även nån timme till. Blev glatt överraskad när  jag kom hem och såg allt han hunnit med. Han är så duktig :)

Av Ida Hedberg - 19 november 2009 22:05

Idag har jag flyttpackat och verkligen insett var mycket saker man samlar på sig, helt otroligt. Men det är bra att flytta så man går igenom alla saker och förhoppningsvis kastar något iallafall.

På em var jag på Hospice som var ett mycket givande och intressant besök. Direkt efter blev det middag med Anno här i lägenheten.

Ikväll ringde svärmor, hon ska komma hit imorgon fm och hjälpa till med flytten, hon ska putsa fönster. Jag har tur jag :) Så det är bäst jag kryper ner snart så jag är pigg imorgon!

Imorgon när Per kommit hem från Övik blir det en sväng på Birsta för att inhandla de sista sakerna till renoveringen. Sedan ska vi till Stöde och grejja. På kvällen blir det vinkväll hos Linn =)
Adjöööken

Av Ida Hedberg - 14 november 2009 11:08

Igår när jag målade dörrposterna hände något som jag förstod skulle hända förr eller senare, nämligen att min telefon ramlade ur fikan på tröjan (vilket den ofta gör) men denna gång hamnade den inte på golvet, utan rakt ner i färghinken. Bra jobbat Ida!
Ja vad ska man säga, den fungerar det gör den, men det ekar när man pratar. Köpa ny telefon är nog att fundera på nu! Eller hoppas på att tomten kommer med en ;)

Igår kväll blev det smörgåstårta, vin och öl med mamma, pappa och Per, trevlans!
Idag ska jag och Moa åka till stan på dop av Zackarias. Sedan ikväll ska vi på fest i Haga hos Emelie.

Trevlig Helg!


Av Ida Hedberg - 12 november 2009 19:14

Idag har jag och pappa tapetserat mönsterpassning utan att ha blivit ovänner en enda gång, bra det.


Har nu ikväll varit och tagit vaccination mot svininfluensan. Jag som hela tiden tänkt att jag inte skulle ta den, men man kan ju alltid ångra sig. Men nu är det för sent att ångra sig...



Har jättemånga blogginlägg att läsa ser jag, har just loggat in på bloglovin. Så nu har jag det jag gör ett tag =)

Av Ida Hedberg - 10 november 2009 15:55

Startade min dag med en tallrik fil med färska frukter (blev kvar av fruksalladen sedan igår) samt linfrön, var riktigt gott :)




  



Idag har jag färgat mitt hår, packt de första flyttkartongerna (!) och pluggat väldigt lite. Varit en soft och härlig dag.
Nu är jag jättehungrig så jag längtar väldigt mycket tills Per kommer hem. Idag serverar jag fläskfilégryta med champinjoner och purjolök, ris och vitlöksbröd.  -Om vi firar något? ;) - Näe, jag tycker det är bra att äta ur frysen istället för att handla hem massa mat när vi snart ska flytta. Tycker jag är riktigt bra, för det resulterar i att jag får mycket god mat till middag idag :)



Ps. Hade en mycket mycket trevlig kväll igår med Hanna o Carro. Mycket prat om minnen samt mycket gott fika, gillas!

Ovido - Quiz & Flashcards