Alla inlägg under maj 2011

Av Ida Hedberg - 27 maj 2011 12:02

Idag är det sista dagen jag kan sitta med utvärdering( en väldigt jobbig och detaljerad sådan) samt läsa på kring de arbeten jag ska opponera på. Vart har tiden tagit vägen? - Ja inte vet jag!
Imorgon jobbar jag 7-2030 (ungefär nått sånt, inte riktigt koll) långpass är det iallafall.
Söndag är det morsdag och då ska mammsen såklart firas samt brorsans äldsta dotter konfirmerar sig.
Sedan är det måndag och det är då det gäller, lika så tisdag.
Men sen, då är det klart!

Av Ida Hedberg - 24 maj 2011 16:53

Idag har jag, med några få undantag, hållit mig inne för att inte blåsa bort.
Igår bakade jag matbröd och idag bullar, vilket inte hör till någon vanlighet. Så det lär dröja ett halvår till nästa gång ;)


Sista veckan innan det är dags för skola och sedan börja på sommarschema.
Jag njuter till fullo och ligger mest i soffan :)


Avslutar med ett citat sagt av en vän: "De är väldigt lättsamma, de röker och sådär".


Det tyckte jag var roligt ;)

Av Ida Hedberg - 21 maj 2011 16:37

Ganska nyss hemkommen från Torpshammar, där jag uppvaktat en numera 12 åring.
Ikväll blir det grillat med nära och kära.

Fick mail av lärar'n häromdagen :"I det stora hela perfekt"


Roligt tycker jag :)

Av Ida Hedberg - 19 maj 2011 17:32

  En trevlig dag med dessa människor :)

Av Ida Hedberg - 18 maj 2011 16:30

Vaknade av en skatunge (?) som knackade med näbben på altandörren lite nu och då mellan  kl 6-8 imorse, den tyckte väl att det var dags att kliva upp.

När jag klivit upp och upptäckte dagens väder som var väldans bra, startade jag en maskin tvätt för att sedan hänga ut den på torkvindan, än har inte tvätten kommit ur maskinen, kört om den 4 gånger, samma resultat var gång - ingen centrifugering, typiskt.


Idag har jag agerat tant, dvs. fyllt på blomjord i blomrabatterna, rensat ogräs, satt om blommor inne, putsat fönster (okej fönstret fick jag hjälp av mamma) och bytt gardiner.


Tog mig tidigare idag en promenad/joggingtur runt flägfältet i det underbara vädret, doften av nyklippt gräs på vissa ställen gjorde mig påmind om vad nära sommaren är :)


Nu står laxfiléerna i ugnen och potatisen på spisen. Jag är vrålhungrig, så detta tillsammans med grön sparris, citron, kall romsås och baguette ska smaka fint!

Av Ida Hedberg - 17 maj 2011 20:24


Jag är nu hemkommen från stan och allt blev avprickat på min inköpslista, härligt. Började med att hämta ut mina månadslinser, hoppas det fungerar bra. Har ju förut använt daglinser men när jag anser det som väldigt dyrt, ska jag prova månadslinser, som också är dyrt men iallafall ett billigare alternativ.
Stopp nummer 2 blev Kulturmagasinet där jag lämnade tillbaka en bok jag hade krav på, 120 kronor fattigare gick jag därifrån för att kliva på bussen till Birsta, där det gått några minuter mer än giltig övergång, bara att betala det. Så dessa två saker kändes som onödiga utgifter, men med ett leende färdades jag till Birsta för att göra av med mera pengar ;)


Detta kom jag hem med från Ikea:

Badrumsmatta, lampfot, lampskärm och två sommartäcken.


 

I övrigt köpte jag
Konfirmationspresent
Födelsedagspresent
Morsdagspresent
10 säckar jord
2 nya blommor till köksfönstret
10 l målarfärg
2 kassar mat


Köpte inget annat som inte stod på listan, beröm till mig ;)



Av Ida Hedberg - 17 maj 2011 10:03

Sitter och intar frukost, kollar ut genom fönstret och suckar över det väder jag möts av. Jag längtar  efter en solig, varm dag!

Skickade för några minuter sedan in mitt examensarbete, känns  otroligt skönt då jag har haft det där hängade över mig sedan i januari. Nu är det bara att vänta på att få 2 av mina studiekamraters arbeten så jag kan läsa dem och förbereda för opponering.


I em åker jag och min långa inköpslista till staden.


Adjö

Av Ida Hedberg - 14 maj 2011 20:39

  En bild från fredagsmyset. Nästan så jag ångrar att vi inte sparade det till ikväll ;) Men ikväll nöjer vi oss med Ahlgrens bilar, inte fy skam det heller :)


Idag efter jobbet var jag tillsammans med svärmor på Vårkonsert i kyrkan med bl.a Sofia Källgren, vilken röst! Låten "Hemma" och "Miominmio" gjorde hon otroligt bra. Den förstämnda förknipper jag med väldigt speciella minnen, därför var det roligt att höra den live.





Ett tecken på att sommaren närmar sig:
 

Ovido - Quiz & Flashcards