Alla inlägg under maj 2011

Av Ida Hedberg - 12 maj 2011 18:28


 
Har idag skickat in ansökan till Yrkeshögskola, eftersom detta blev ett snabbt beslut att fatta har jag inte kunnat skicka alla papper ännu, så jag kompletterar dessa vid senare tillfället och håller tummarna för det bästa.


Känslan av att vara uttråkad och inte ha något att göra är jobbigt. Men att känna sig stressad är inte heller en bra känsla, men jag tror allt ordnar sig. Men känner stress över examensarbetet, stress över att hinna läsa de andras arbeten (2 stycken) och göra en bra opponering, stress över att inte hinna få betygen i tid så jag kan komplettera dem i denna ansökan. 
 Dagen efter min nuvarande utbildning slutar, börjar sommarschemat och om jag kommer in på den här utbildningen börjar jag måndag efter jag gjort min sista helg på sommarschemat. Inga vila ingen ro ;) Men jag tror det ordnar sig till det bästa. Bara jag lär mig att fokusera på en sak i taget (exempelvis examensarbete som är här näst) istället för att redan ha fokus på september och fundera kring hur jag ska få ihop "mina" timmar på jobbet då jag fortfarande ska gå på månadslön den månaden men också gå i skolan. Men jag hoppas allt blir bra och det tror jag. Bara denna utbildning är klar släpper en stor sten och jag kan fokusera på sommaren och inte ha några funderingar kring skola för då är det bara jobba som gäller, och i sommar får jag besked om skolan och kan sedan planera därefter.
Då vet ni vad som snurrar i mitt huvud.


Nu en promenad med mina andra hälft :)

Av Ida Hedberg - 12 maj 2011 08:55

Vart har min inspiration tagit vägen? och vart är solen?


Ringt ett samtal till löne idag och blivit lite klokare, håller tummarna att det fortsätter som det gör nu, men det finns så idiotiska regler...


Nu måste jag verkligen fortsätta med mitt examensarbete.





Av Ida Hedberg - 10 maj 2011 11:20

En trevlig dag på Hullsjön


                        

Av Ida Hedberg - 8 maj 2011 14:38

Lycka för mig idag:

- att ha ett jobb att gå till och där igenom uppskatta min lediga dag
- solen skiner
- hänga ut nytvättade kläder på torkvinda- blåser torra snabbt och luktar så gott.
- rensa blomrabatter och upptäcka blommor som är påväg upp
- att grilla med mina nära
- att för tillfället förtränga examensarbetet

Av Ida Hedberg - 4 maj 2011 21:27

12 veckors LIA ingår i utbildningen jag läser. Det ska erkännas att jag tyckte detta kändes betungande. Imorgon gör jag min sista dag, med delade känslor. Sanningen är sådan att personalen och klienter/hyresgäster på båda mina LIAplaceringar kommer ha en alldeles speciell plats hos mig, och denna period har varit väldigt givande. Vetskapen att jag "aldrig mer" kommer träffa dessa känns trist.


Ikväll har jag umgåts med Emma med flera, Emma och jag tog en biltur senare ikväll och det finns ingen jag kan skratta så gott med som henne :)



   Stockholm juni 2010

Ovido - Quiz & Flashcards