Alla inlägg under mars 2010

Av Ida Hedberg - 28 mars 2010 17:52

Igår var det angling på Edebosjön som gällde, mycket trevligt trots det dåliga vädret.
Hem och sov efter det för att vara pigg och utvilad inför kvällen.
Blev dock enbart en hemma kväll för mig och Per. Vi gjorde god middag och drack nån grogg. Somnade redan vid 22 nån gång: Pensionärsvarning, jag vet ;)

Idag åkte jag och Per till Härnösand då Per skulle handla något han hittat på Blocket.
Blev även en sväng in på Dollar Store där jag handlade några skålar.
Sedan blev det Birsta och Charm's goda kycklingsallad. När vi kom hem gick jag upp och hälsade på mamma som jag inte sett på hela två dagar ;)

Imorgon jobb 7-16.


Adios

Av Ida Hedberg - 26 mars 2010 19:56

  

Jag är så otroligt tacksam och glad att jag har dig Moa!
Underbara du.

Av Ida Hedberg - 24 mars 2010 03:59

Igår var jag i stan och uträttade flera ärenden, smidigt att boka in flera "möten" på samma dag. Jag hann också med en lunch med Moa och Emma, vilket var mycket trevligt :)



Idag har jag vårstädat köket; Bytt gardiner och ställt fram lite nya /andra saker.


      


Om ca 3 timmar hoppar jag in i duschen för att sedan krypa ner i sängen och sova gott :)

Av Ida Hedberg - 19 mars 2010 14:01

Ikväll ska jag iväg och jobba, men sedan har jag helg :) Tackade nej till pass i helgen då jag imorgon ska angla och på kvällen göra middag tillsammans med Jenni i Ede hos henne och Danne som vi ska äta tillammans med karlarna våra :) Får väl se om det blir nå fest på kvällen eller om vi är hemma där och har trevligt.
Det blir nog bra i vilket fall :)

Fick för ett tag sedan ett telefonsamtal, som jag är både glad och lite förvånad att jag fick. Det hade varit en chans, men som jag inte tog. Men det lät ändå lite positivt.

Trevlig helg

Av Ida Hedberg - 16 mars 2010 15:07

Helgen tillbringade Per i fjällen. Jag umgicks med Anno på fredags kvällen, vi gjorde pizza och drack gott kvällen lång. En trevlig kväll där vi tömde barskåpet ;)

  


Hann också med en lång härlig promenad längs Ljungan, Melodifestivaltittande ( Ja, jag tyckte rätt låt vann), samt jobb på söndan.


Jag smider planer på saker och ting. Saker som ska inhandlas. Mer om det, en annan gång kanske. Samt andra planer om hösten.


Jag hoppas på att hitta en liten Lucas-kisse. Namnet är dock inte helt spikat men hojta till om ni vet av några katthanar som är redo att flytta i maj :)




Av Ida Hedberg - 10 mars 2010 16:10

Känner mig just för tillfället mycket glad, nöjd och positiv :)

- Jobbnatten är över, visst det funkar att jobba natt annars skulle jag inte ta på mig det. Men jag föredrar verkligen att jobba på dagarna.
- Det är vår ute (för tillfället iallafall), tog en promenad förut med mamma i det härliga vädret, underbart.
- Jag har kommit igång med personliga brevet och det känns inte alls lika betungande längre.
- Jag har fått några jobbpass framöver.
- Idag ska vi äta en av mina favoriträtter; klyftpotatis,kyckling och sås.
- Jag har bäddat rent nyss, ny duschad, ren bäddat = härligt 

- På fredag kväll kommer Anno till mig och sover över. Då blir det god mat och dryck kvällen lång, underbart.



Adjö
Positiva Ida


 


Av Ida Hedberg - 9 mars 2010 23:22

Sitter på jobbet och har en jobbnatt framför mig. Jag håller på att formulera ett personligt brev, men det ärmycket roligare att käka runt på internet än att skriva ett sådant.


Idag skulle Anders, "Alfons", ha fyllt 26 år, Per o jag var och tände ljus på hans grav nu ikväll.


God natt alla ni som får sova nu, tänkt inte på mig ;)

Av Ida Hedberg - 8 mars 2010 19:45

Jag fick med mig det jag tänkt från staden, + lite till, men så är det väl alltid ;)


Nya fräscha blommor i vardagsrummsfönstret blev det ju


Före:
  


Efter:

  

Ovido - Quiz & Flashcards