Alla inlägg under mars 2010

Av Ida Hedberg - 8 mars 2010 10:38

I lördags begav vi oss mot Gissjön vid 7 tiden trots att termometern visade ca -22. När det var en timme innan start såg jag framför mig hur jag blev tvungen att amputera bort mina stackars genomfrusna fötter för att sedan sitta rullstol resten av livet ;) Haha, okej kanske en aning överdrift men jag tyckte det var riktigt jobbigt där ett tag. Men när solen senare kom fram var det underbart :)
Så jag hade trots allt en mycket trevlig dag på isen.


Igår blev det jobb dagen/kvälen lång, 7-20.30
Idag hade jag inte mycket planerat förutom att tvätta den stora tvätthögen, ca 4 maskiner.
Men mamma ringde nyss och ville att vi skulle åka till stan, hon ville att jag skulle prova ut bra vinterstövlar, så kunde hon sponsra en del, jag har tur jag :)
Så då ska jag i samma veva köpa nya blommor/växter och ev. krukor till vardagsrummet samt springa in en sväng på systemet. Gäller att slå många flugor i en smäll när man väl åker in till stan, blir ju inte alltför ofta.






  
Avslutar med de fina tulpanerna jag fick av Anton och Marie :)



Av Ida Hedberg - 4 mars 2010 12:00

Den här veckan hade jag inplanerat möte på tisdagen och angling på lördag och vilken otroligt tur jag haft när det gäller jobb. Då jag har jobbtider alla dagar utom just dessa, ibland har man som sagt tur.
Medan det vissa veckor kan bli jobb den enda dagen man hade något annat inplanerat.

Idag klev jag upp vid åtta och har städat hela huset (vilket inte är stort i och för sig ) Så nu luktar det nystädat och ser städat ut, härligt. Får väl se hur länge det kommer vara så.


Snart kommer Marie och Anton och hälsar på :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards