Alla inlägg under maj 2009

Av Ida Hedberg - 28 maj 2009 15:19

Imorse klev jag upp vid halv åtta, tidigt för att vara ledig. Men det gjorde jag så gärna så, för vid åtta kom Moa. Vi pratade och drack morgonkaffe. Trevlans. Sedan åkte hon och jobbade vid tio.
Sedan kom Anno vid elva. Vi lunchade vid hamnträdgården och shoppade sedan kläder på stan.

                  
                Moa, (dock från ett annat tillfälle,när vi var till sthlm)



                

                       Underbar lunch från Baguetterian



                         

                                          Anno



                

                Fick med mig två tunikor/skjortor, ett linne och 

                en bodypeeling hem.








           En mycket trevlig dag med två underbara vänner!



Av Ida Hedberg - 27 maj 2009 11:51

Ska snart bege mig till skolan. 3 skoldagar kvar nu. Idag, på fredag och nästa onsdag. Sedan är ännu en termin över. Läraren har nyss skickat ut schema för resterande dagar, ska hinnas med redovisning och några inlämningsuppgifter inom en vecka. Jag som trodde det skulle bli lugnt, men är kursstart idag så..


Har idag på fm varit duktig och städat,går bra bara man kommer igång..
Imorgon kommer Anno :D

Av Ida Hedberg - 23 maj 2009 13:34

När man varit ledig flera dagar är det lätt att man blir dagvild, skönt att det bara är lördag idag...:)
Har nyss ätit smörgåstårta som våran snälla granne bjöd på.  Igår grillade vi med mamma och pappa, och imorgon blir det också grillning fast då hemma hos Pers föräldrar, man blir bortskämd ;)

Vi tänkte ut och åka fyrhjuling idag, men är så konstigt väder....trist.


Idag är det ett år sedan jag tog körkort, tiden går.

Av Ida Hedberg - 20 maj 2009 17:09

Så var eftermidagen på skolan avklarad, vi "redovisade" APU-uppgifterna samt fick betyg i avslutade kurser. En trevlig eftermiddag var det faktiskt, roligt att träffa alla och höra om deras praktik.

 Ganska nyss hemkommen därifrån, snart kommer Emma och Johannes. Mat några goda drinkar och umgänge står på schemat. Nice!

Av Ida Hedberg - 19 maj 2009 14:18

Känner inte för att skriva av mig här, men det känns jobbigt....

Pratade med mamma nästan en timme förut när jag gick ner till stan, nu har vi nyss pratat en timme till.
Vad vore jag utan min mamma? Förmodligen inte mycket!

Av Ida Hedberg - 18 maj 2009 13:48

Det blev inte som jag innerligt hoppats. Nu är det bara att tänka om och ta nya tag.

Allting har en mening

Av Ida Hedberg - 15 maj 2009 10:41

Då är praktiken över, har jag någon åsikt om det? Ja det har jag ;)


Underbart väder ute idag, sov länge nästan ända fram till tio, vilket är extremt länge för mig nuförtiden. Sällan jag lyckas sova länge numera. Kanske beror på att jag oftast lägger mig väldigt tidigt på kvällen.....vilket jag iofs alltid gjort, men kunde ändå sova länge på morgon. Nog om detta.


Idag tvättar jag för fulla muggar, ska städa lite också. Ikväll blir det några glas borta hos Emma. Blir nog dock inte så sent när tåget till Stockholm går 0612 imorgon bitti. Men skoj ska det bli!




Väntan är jobbigt, snart spricker jag!!

.

Av Ida Hedberg - 7 maj 2009 16:25

Lite uppdatering

Jag nämnde i föregående inlägg att jag tänkte vila lite. Det kan man ju kanke säga att jag gjorde, men kanske lite väl länge. Jag somnade och sov till ca halv tre. Bra jobbat Ida! 

Jag är nu jäääättehungrig, kommer jubla när Per kommer hem med maten.

Ikväll ska vi hälsa på Pers syrra, alltid lika trevligt.

Ja, det var väl det..

Ovido - Quiz & Flashcards