Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Drömmen om ett hus, utan miljonskulder.

Av Ida Hedberg - 25 september 2010 14:18

Ojojoj, vad här bloggas, men desto mindre bilder.

Jag kikade nyss runt på lite olika bloggar. Det skrämmer mig hur topprenoverat, nya hus, massor av utlandsresor, shopping, stugköp "på dyra ställen" mm "folk har råd med". Då jag tvivlar att de har råd. Knappast! Men vad vet jag, kanske är gjorda av pengar :)
Hur-som-helst, inte jag som har dessa lån, inte jag som behöver beskymra mig, men jag blir förvånad.
Å visst skulle man väl önska att man hade det där drömhuset och sommarstugan mm. Men inte skulle jag vara lyckligare än jag är idag, om jag hade stora skulder. Tvärtom! Men, man kanske ska börja satsa på en trisslott då och då, vem vet kanske miljonerna är mina ;)
Å vinner jag det, då vet jag precis vad pengarna ska gå till: Ett nybyggt hus :)

 
 
Ingen bild

Marie

25 september 2010 15:21

Ja, det tycker jag med.. känns som sommaren fortfarande är kvar lite, även fast det blir kyligare ute! .. ja detta år har gått sjukt fort, å ändå har ialla fall inte jag, gjort nå speciellt.. :P jaja, så är det!
är allt bra med dig då? studierna går bra? vi måste ses nåt tycker jag :D vad säger du ? :) kram

 
Ingen bild

Jenni

26 september 2010 10:31

Håller med dej fullständigt. Jag är förbannat lycklig i mitt halvrenoverade, fula stenhus, med vildvuxen trädgård och som student är jag inte alls särskilt tät. Men jag skulle för allt i världen inte vilja ha det annorlunda! :D

 
Ingen bild

Emma

27 september 2010 14:09

Håller med! =) Finns en anledning till att jag fortfarande bor i hyresrätt ;) Man vill ju verkligen vara säkert på vad man gör innan man köper/lånar till ett hus. Just nu sparar vi till en bil, det går ju segt och visst blir man less, men det är det värt i slutändan!

 
Margita

Margita

28 september 2010 10:06

Jag håller också med dig! Det har gått inflation i att allt ska vara nytt och modernt. Vad är väl charmigare än ett gammalt hus med massor av minnen?
:)

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Hedberg - 26 december 2012 19:58

Julen 2012 går mot sitt slut. Denna jul har, liksom alla andra år, gått otroligt fort. ...

Av Ida Hedberg - 23 december 2012 18:40

God Jul

Av Ida Hedberg - 28 november 2012 14:59

Ligger på soffan och funderar, ingen TV på, det enda som hörs är Wildas andetag och veden som knäpper i vedspisen. Ganska skönt att bara vara, om en timme är det dags att bege sig till jobbet. Vad rädda om varandra! ...

Av Ida Hedberg - 16 november 2012 21:30

För några dagar sedan gick vi upp till Fanbyklacken, det högsta berget i kommunen stod det där uppe, häftigt! Otroligt fin utsikt, men det drar ihop sig i magen när jag klättrar upp i tornet, men jag kan inte hålla mig då utsikten är så fin. ...

Av Ida Hedberg - 11 november 2012 14:16

Idag när det är Farsdag har jag självklart varit och uppvaktat min fina pappa. Jag passade även på att berätta för honom att han är världens bästa pappa! ...

Presentation


Livet ur mitt perspektiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards