Alla inlägg under februari 2010

Av Ida Hedberg - 4 februari 2010 09:52

Igår blev det inget besök av Hanna o Carro men blir troligen nån dag nästa helg.
Så igår ägnade jag kvällen åt boken "14 år till salu" samt en skotertur. Jag kollade även på Lyxfällan och Efterlyst.
Oftast när jag kollar på Lyxfällan så blir jag väldigt upprörd , då dom själva som satt sig i situationen bara skrattar åt problemet, och inte tar till sig hur illa det är, vilket stör mig oerhört mycket...vuxna människor...Men igår var paret som var med väldigt tacksamma för hjälpen och mådde väldigt dåligt över det stora ekonomiska problem dom hamnat i.
"Kul" att Efterlyst är tillbaka igen, då det är ett program jag gillar att se.

Nu tror jag att jag ska lägga mig på soffan och läsa boken nån timme. Innan det är dags att göra sig ordning inför jobbet.


Imorgon kommer Anno, innan det åker jag nog och tränar. Lät inte helt omöjligt att få med sig henne dit. Kanske Jenni blivit frisk och följer med å.
Det återstår att se hur det blir med det.


Lägger upp några bilder på krukorna jag köpte på loppis, som jag målat om.


Före:

  


Efter:

 



  
Älgen som är på en sida på vardera kruka, vänder jag inåt.


Får väl se om jag köper några andra blommor och sätter dit. Dessa "blombollar" hade jag sen förut, intressant....;)




Av Ida Hedberg - 3 februari 2010 14:11

Idag var en sån dag (som många andra dagar) att jag inte hade något speciellt inplanerat. Så jag lånade bilen och åkte och tränade. Tycker faktiskt att det börjar bli riktigt roligt at träna.

Igår var jag till Eva-Lise på loppis, dit kom jag så lägligt då hon höll på att steka våfflor till lunch, så därifrån kom jag både mätt och med två krukor på ett fat.

Nu när  det är ute, så kan jag passa på att säga att det känns så kul att 2 av mina nära kompisar ska få bebis framåt sensommaren/hösten :) Detta är verkligen något att se framemot.


Med tanke på hur roligt jag tycker det är, och hur mycket jag längtar så kan jag nog inte sätta mig in i och förstå hur det känns för er :)


 

 


Av Ida Hedberg - 1 februari 2010 15:08

Igår lagade jag och Per en maträtt bestående av klyftpotatis, kycklinggryta med rödlök och champinjoner, grädde och buljongtärning. Och en sallad, blev riktigt gott :)


  



Nedan är ljuslyktan som jag fick när jag fyllde år, som numer pryder ett av våra köksfönster.



  



Idag har jag väl inte gjort speciellt mycket nytta, förutom att jag har ringt komvux och bett om studieintyg som ska skickas in till a-kassan.
Sandra har varit in en sväng och fikat och pratat =)



Ovido - Quiz & Flashcards