Alla inlägg under september 2008

Av Ida Hedberg - 10 september 2008 19:29

Den här dagen kommer aldrig ta slut känns det som. Klev upp vid nio för att sätta i gång så tidigt som möjlig med uppgifterna vi fick igår. Har nästan slutfört två av dom, känns bra.


Igår blev det lång dag på skolan, nästan till 1630. Var trött och less när jag slutade, men det glömdes fort bort för direkt efter åkte jag och Per till Birsta. Kollade på lite saker till lägenheten bla. Skojsigt värre :)


Till veckan är det fältstudier som gäller måndag-tordag vilket innebär att man ska ut på "fältet" och se hur det är på olika ställen, bilda sig en uppfattning. Jag blev tilldelad en avdelning på sjukhuset, ortopedavdelningen. Fredagen den veckan ska tillägnas den stora uppgiften vi fått angående fältstudien...


Det börjar bli lite tröttsamt att bo i kartonger nu tycker jag. Men den som väntar på något gott...



Av Ida Hedberg - 8 september 2008 10:38

Helgen sprang fort förbi.


Fredag:


 

 Fika med Moa, kvalitetstid :)

 På kvällen blev det pizza och film med Per.


Lördag:

Klev upp före fem, åkte till stan med affischerna..

En sväng på Munkbysjöns marknad

Middag hos syster

förfest hos Lennie, var även tänkt ett krogbesök, men klockan blev så mycket.


Söndag:

-Soovmorgon, äntligen. Det är guld värt att för en gång skull ha det tillsammans.

-Började och avslutade en skoluppgift

-Middag med mamma o pappa, vilket känns som sällan..

-En kvällstur på fyrhjulingen. Det lilla kan bli det stora!



Nu: En promenad

Av Ida Hedberg - 3 september 2008 12:57

Idag är jag på riktigt bra humör. Vet egentligen inte varför jag är så positiv och glad idag, men det är ju bra att jag är det iallafall!


Igår var det som sagt skola hela dagen, dock fick vi sluta tidigare, slutade vid 15 pga att det inte blev nån mentorstid. Så jag passade på att leta reda på infektionskliniken på sjukhuset så jag hade det gjort. Dock var det kanske onödigt, men detta pga missförstånd.


Efter det tog jag bussen från sjukhuset in till stan. Äntligen hittade jag det jag länge letat efter, men färgen jag ville ha är alltid slut, men nu fanns det vita diskmedel och tvålflaskor. Köpte även tre stycken "plattor" att lägga i ljusstaken. Ljusstaken har jag redan,men de hade fått in nya motiv på plattorna, kul att byta ut :)

Jag älskar Cult design, vill ha allt  känns det som, men såå rik är jag inte, tyvärr.

        






Efter trippen på stan kom Per och hämtade mig och vi åkte och inhandlade presenter till födelsedagsbarnet Nicklas.Hemma hos dom fick vi jättegod smörgåstårta som Emma gjort, tack och bock :)


Idag är det åter sånt där tråkigt väder. Sov till halv tio, kände mig trött och typ överkörd eller så, men jag besutade mig ändå för att kliva upp och inte sova bort hela dan, vilket i och för sig hade var skönt men näe..

 Har varit duktig idag och påbörjat, och nästan avslutat den första skoluppgiften, som vi fick igår.


Till sist, ett gott skratt förlänger livet, då borde jag och Veronika bli gammal ;)

Av Ida Hedberg - 1 september 2008 15:17

...så var det redan september. En månad till inflyttning!


Skönt att det blev en ny dag. Ibland känns det så när det är kväll och saker och ting känns jobbiga, om det ändå kunde bli en ny dag nu, att vakna upp till. Och det blev det


Klev upp efter nio nån gång, klädde på mig och gick ut till äppelträdet för att hämta ett äpple, sedan gick jag en morgonpromenad, fint väder, men kallt, blött i gräset..hösten är här.




Ikväll står jobb på schemat och imorgon är det skola, halv nio- halv fem.

Ovido - Quiz & Flashcards